۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
زیرساخت‌های حمل‌ونقل دریایی مازندران نامناسب است
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

زیرساخت‌های حمل‌ونقل دریایی مازندران نامناسب است

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران ارتقا و کیفیت بخشی ناوگان حمل و نقل دریایی در خزر را برای صادرات کالاها ضروری دانست و گفت: اکنون صادرات کالا از این طریق دارای ریسک است.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار ارتقا و کیفیت بخشی ناوگان حمل ونقل دریایی و کشتیرانی در حوزه خزر را برای توسعه صادرات امری مهم و قابل توجه دانست.

وی با اشاره به وجود موانعی که سبب رنجش فعالان اقتصادی می شود، اظهار داشت: برای توسعه مناسبات با کشورهای حاشیه دریای خزر باید موانع فراروی را حل کنیم و به فرایند توسعه مناسبات و تجارت را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت های استان برای صادرات به کشورهای حاشیه دارای موانعی هستند، افزود: این درحالی که دارای رقبای قدرتمندی در این کشورها هستیم و چاره ای نداریم که زیرساخت و شرایط را برای حضور در بازارهای هدف تسهیل کنیم.

مهاجر با اظهار اینکه سرمایه گذاران استان تمایل به تجارت با کشورهای حاشیه دارند و ما وظیفه داریم موانع را حل کنیم، گفت: دولت باید بسترهای لازم را برای تجار و بازرگانان فراهم تا اقتصاد ما رشد کند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی مازندران با اظهار اینکه بخش خصوصی با به رغم همه مشکلات در حال صادرات کالا است، افزود: برخی مواقع به دلیل نبود زیرساخت های مناسب به ویژه در حوزه ناوگان حمل ونقل دریایی دچار زیان هایی می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر صادرات کالا از طریق ناوگان کشتیرانی دارای ریسک بالایی است و باید زیرساخت های مناسب در این بخش تامین شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha