۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
پاداش‌های نجومی بانکها زیر ذره بین مجلس| درخواست از رئیسی برای پرداخت سهم ۴۰ درصدی بانک‌ها از تولید
نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار؛

پاداش‌های نجومی بانکها زیر ذره بین مجلس| درخواست از رئیسی برای پرداخت سهم ۴۰ درصدی بانک‌ها از تولید

سیدجواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس باید الزامات پرداخت پاداش های بانکی را تعیین تکلیف کند تا در آینده کسانی نتوانند از خلاء قانون سوءاستفاده کنند.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به پاداش های میلیونی برخی از بانک ها در کشور گفت: خبرهایی که از سوی برخی از بانک ها در زمینه پرداخت پاداش به هیئت مدیره هایشان می رسید که به نوعی جفای به نظام اسلامی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشور در شرایط حساسی قرار دارد، بیان داشت: ما در حال حاضر با بحران هایی نظیر کرونا، بی آبی و گرانی های متعدد و مکرری که هرروز رخ می دهد مواجه هستیم و مردم در مشکلات معیشتی جدی قرار دارند. لذا ارائه پاداش های ۵۰۰ میلیونی بانک ها نادرست بوده و جفا به نظام اسلامی است.

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: قطعا دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی باید به این مسئله ورود کنند و با بانیان این مسئله برخورد داشته باشند.

حسینی کیا تاکید کرد: هم باید با نیان این مسئله برخورد شود و هم کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فضا سازی می کنند.

حسینی کیا با بیان اینکه بخشی از این مسائل به مجلس و دولت بازمی گردد، اظهارداشت: مجلس باید الزامات پرداخت پاداش های بانکی را تعیین تکلیف کند تا در آینده کسانی نتوانند از خلاء قانون سوءاستفاده کنند. البته ممکن است برخی از این بانک ها در ردیف بانک های خصوصی قرار داشته باشند اما به دلیل اینکه نگاه عامه مردم این است که دولت بر آنها نظارت می کند، باید مطلوب تر حرکت کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ۴۰ درصد منابع بانک ها باید به سمت تولید سوق داده می شد، اظهارداشت: درد اصلی این است که این منابع به سمت تولید نرفته و حالا ما شاهد پرداخت پاداش های نجومی هستیم لذا ضرورت دارد تا کمیسیون های متعدد مجلس در این زمینه پای کار آمده و مشکلات را برطرف کنند.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد پیشنهادی که در این زمینه باید به آیت الله رئیسی داده شود این است که از ابتدای ریاست جمهوری خود بانک ها را ملزم به پرداخت ۴۰ درصد سهم خود به  تولید کنند تا از این ریخت و پاش های اینچنینی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: مجلس باید خلاء های موجود در زمینه پاداش های نجومی بانک ها را اصلاح کند.انشالله می کوشیم در قالب طرحی آنهم با همفکری نمایندگان جلوی این ریخت و پاش ها در کشور بگیریم.

کد خبر: ۱۰۰٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha