۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
تولید برق توسط صنایع با موافقت وزرای نیرو و صنعت
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

تولید برق توسط صنایع با موافقت وزرای نیرو و صنعت

بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس، به سه محور به منظور افزایش میزان برق در کشور اشاره کرد که به همت دولت و صنایع محقق خواهد شد.

به گزارش بازار، هادی بیگی نژاد، جمع بندی کمیسیون متبوع اش را درباره مسئله برق ناظر بر جمع بندی نسبت به افزایش تولید برق و ارتقای نیروگاه های فعلی و نیز بهینه کردن مصرف برق عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با کمک دستگاه های اجرایی و همراهی مردم بایستی از دستگاه های برقی کم صرف بهره ببریم، تصریح کرد: به عنوان مثال باید وسایل برقی کم مصرف در اختیار مردم بگذاریم که در کل کشور رقم بالایی از صرفه جویی را شامل می شود.

بیگی نژاد در برنامه «گفتگوی اقتصادی» این مسئله را با مثالی توضیح کرد: یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی به حدود ۶هزار میلیارد تومان نیاز داریم که اگر این رقم را صرف توزیع اقلام کم مصرفِ برقی میان مردم کنیم، عدد قابل توجهی از صرفه جویی پیش رو خواهیم داشت.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین ساخت نیروگاه توسط صنایع را از دیگر راهکارها برشمرد و تصریح کرد: کارگاه ها همواره گلایه دارند که با قطعی برق، راندمان کاریشان بسیار افت می کند و از طرفی نیروی کاری بیکار می شود. در این میان مثلا یک کارخانه کوره ای که ساعت ها طول می کشد تا به نقطه گرمای مورد نظر برسد، با قطعی برق باید زمانی دو برابری صرف کند تا مجدد بدان نقطه دست یابد.

بیگی نژاد از دیگر آسیب های قطعی برق برای صنایع را در ضرر و زیان بالا عنوان کرد و گفت: صاحب این کارخانه راضی شده است خود برق تولید کند و فقط نیازمندِ گازرسانی بدین منظور است و نمی خواهد دولت زحمت تامین برق را بکشد.

این عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: بر اساس توافق دو وزارتخانه صمت و نیرو و مجلس، ۱۰هزار مگاوات مورد سرمایه گذاریِ صنایع قرار می گیرد که کمک بزرگی به کشور و دو وزارتخانه خواهد بود.

به گزارش رادیو گفت‌وگو، بیگی نژاد همچنین به نیروگاه هایی اشاره کرد که به دلیل تجهیزات قدیمی، از راندمان پایینی برخودار هستند و یا فقط گاز آن ها در مدار سیکل ترکیبی است.

این نماینده مجلس در اینباره لزوم ارتقای بخش گازی این نیروگاه ها را متذکر شد و افزود: سیکل بخار نیز نیازمند اعتبار است که شمل تولید و ارتقای گازی می باشد.

کد خبر: ۱۰۰٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha