۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
«جنرال موتورز» از «فورد» شکایت می‌کند
دردسر فناوری خودران برای دو خودروساز آمریکایی

«جنرال موتورز» از «فورد» شکایت می‌کند

شرکت جنرال موتورز از شرکت فورد به دلیل استفاده از نام کروز برای محصول بلو کروز که یک سیستم خودران سطح دو است، شکایت خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی شرکت جنرال موتورز و کروز که زیر مجموعه خودرویی این شرکت محسوب می‌شود، از شرکت خودروسازی فورد به دلیل استفاده از نام بلو کروز برای فناوری خودران این تولید کننده داد خواست شکایت در دادگاه فدرال کالیفرنیا ارائه داده‌اند. این شکایت درپی نقض علامت تجاری بلوکروز که متعلق به سوپر کروز و کروز شرکت‌ زیر مجموعه جنرال موتورز بوده، صورت گرفته است.

جنرال موتورز در مورد این شکایت، گفت: امیدوار بودیم که نقض صلح علامت تجاری توسط فورد، دوستانه حل شود. اما آنطور که مشخص هست این دو شرکت نتوانستند اختلافات را حل کنند بنابراین جنرال موتورز برای دفاع از علامت تجاری خود یک دادخواست به دادگاه ارائه داده است.

مایک لوین از شرکت خودروسازی فورد بیانیه‌ای در خصوص دادخواست جنرال موتورز اعلام کرد؛ فورد ادعای جنرال موتورز را غیراخلاقی تلقی کرد. زیرا استفاده از سیستم کروز کنترل چند دهه است در صنعت خودرو جهان رایج بوده، واژه کروز نیز در پی آن موضوع در سایر فناوری‌های تولید شده توسط خودروسازان جهان کاربرد داشته است. در این خصوص می‌توان به سیستم هوشمند کروز کنترل هیوندای و کروز کنترل فعال ب‌ام‌و اشاره کرد. فورد با استدلال به این موضوع، شکایت جنرال موتورز را بی اساس خواند.

جنرال موتورز در پاسخ به ادعای فورد، افزود: فورد هنگام استفاده از نام بلو کروز می‌دانست چه کاری انجام می‌دهد. این غول خودروسازی آمریکا قصد دار فورد را مجبور به تغییر در نام تجاری فناوری خود کند که بهره گرفته از زیر مجموعه  جنرال موتورز است. این موضوع اگر تغییر نیابد منجربه سردرگمی مشتریان در بازار خواهد شد.

شرکت خودروسازی فورد در ماه آوریل اعلام کرد که سیستم خودران طراحی شده خود را با نام بلوکرورز در محصولات خود استفاده خواهد کرد. این خودروساز فناوری مذکور را با سیستم خودران تسلا رقیب می‌داند زیرا برپایه رادار و دوربین کار می‌کند. نکته قابل توجه اینجاست که در زمان استفاده از بلوکروز راننده می‌تواند دست خود را از فرمان بردارد، قیمت این سیستم برای نصب در خودروها ۶۰۰ دلار خواهد بود که ابتدا با اف ۱۵۰ و موستانگ مک ای وارد بازار خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۰٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha