۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
مدعی‌ العموم به موضوع گرانی لحظه ای مواد غذایی ورود کند
یحیی کمالی پور:

مدعی‌ العموم به موضوع گرانی لحظه ای مواد غذایی ورود کند

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است از آنجایی که قیمت مواد غذایی در بازار لحظه ای افزایش می‌یابد، مدعی العموم باید به موضوع ورود کرده و با متخلفان برخورد کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یحیی کمالی پور نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از افزایش قیمت مواد غذایی در بازار، گفت: سودجویان در شرایط بحرانی از وضعیت سوءاستفاده کرده و با گران کردن کالاها عرصه را بر مردم تنگ می کنند، افرادی که در شرایط فعلی به دنبال پر کردن جیب خود هستند از نظر قانونی و اخلاقی قابل بخشش نیستند.

دستگاه های نظارتی در شرایط بحرانی عملکرد مناسب و درخوری ندارند

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه باید از تلاش‌های دستگاه‌های نظاتی برای نظارت بر بازار و برخورد با محتکران تشکر کرد اما این فعالیت‌ها چندان مفید نبوده و سودگران و سوءاستفاده گران همچنان در بازار جولان می دهند، براساس تجربه های قبلی دستگاه های نظارتی نمی توانند در شرایط بحرانی عملکرد مناسب و درخوری داشته باشند.

وی اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا قیمت برخی مواد غذایی مانند مرکبات و مواد پروتئینی سر به فلک گذاشت و دستگاه‌های نظارتی و تامین کننده کالاهای اساسی نیز نظارت دقیق و درستی بر بازار نداشتند.

قوه قضاییه و سازمان تعزیرات با افزایش قیمت‌ها در بازار برخورد کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قوه قضاییه و سازمان تعزیرات باید با افزایش قیمت ها در بازار برخورد کند، اضافه کرد: هرچند ممکن است دستگاه های مذکور توان خود را برای مبازره با گرانفروشی به کار برده باشند اما قیمت ها در بازار نه تنها نزولی نشده بلکه روز به روز بر آنها افزوده می شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی مدعی العموم باید به موضوع افزایش قیمت مواد غذایی در بازار ورود کند زیرا امنیت روانی مردم تحت تاثیر قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۰٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha