۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
تحلیل بورس ۴ مرداد؛ شاخص کار خود را با منفی آغاز می‌کند| پایداری شرایط برای رشد بازار
بازار بررسی می‌کند؛

تحلیل بورس ۴ مرداد؛ شاخص کار خود را با منفی آغاز می‌کند| پایداری شرایط برای رشد بازار

کارشناسان روند شاخص کل را بعد از تعطیلات ۶ روزه مثبت می‌دانند و بر این باورند که تمامی شرایط برای ادامه روند مثبت بازار همچنان پا برجا است.

بازار؛ گروه بورس:  تالار بورس از روز سه شنبه ۲۹ تیر ماه همزمان با سایر نهادهای دولتی و خصوصی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا توسط دولت تعطیل شد، یعنی معاملات بازار ۶ روز تعطیل شد و الان پیشبینی می‌شود که وضعیت شاخص در روز بازگشایی در ابتدا منفی باشد.

شاخص در آخرین روز معاملاتی در ۲۸ تیر ماه با رشد ۸ هزار واحدی بر روی یک میلیون ۳۱۱ هزار واحد قرار گرفت و پیشبینی می‌شود فردا ۴ مرداد ماه بازار با فشار فروش کار خود را آغاز کند که جوانمردی کارشناس بازار مالی با تاکید فشار فروش در اوایل بازار روند بازار در ادامه طول روز را مثبت می‌داند.

او در گفتگو با بازار در تحلیل شاخص کل بورس در روز دوشنبه ۴ مرداد ماه گفت: این احتمال وجود دارد که بازار، به دلیل فشار فروش ابتدای کار خود را با منفی آغاز و در ادامه با حمایت از بازار شاخص کل به حالت مثبت خود بازگردد.

جوانمردی دلیل فشار فروش در ابتدای بازار را تعطیلی ۶ روزه می‌داند و می‌گوید: همیشه عده‌ای از سهامداران هستند که به دلیل مختلف به دنبال فروش سهم می‌باشند و طبیعی است که بعد از چند روز تعطیلی فشار فروش بیشتر شود.

این کارشناس گفت: عامل نگران کننده‌ای برای روند مثبت و متعادل بازار نیست و تمامی عوامل بنیادی در بازار برای رشد شاخص وجود دارد.

مناسب بودن قیمت‌های جهانی، بالا بودن قیمت دلار و نبود ابهام سیاسی بر بازار، از دلایلی ادامه روند مثبت شاخص کل بورس که جوانمردی بیان کرد.

همچنین دانش کاظمی کارشناس بازار سرمایه هم معتقد است که فردا در ابتدای روز فشار عرضه بالا است اما ان را موقتی می‌داند و حرکت بازار در ادامه معاملات را مثبت عنوان کرد.

کدام صنایع مورد استقبال سهامداران هستند؟
امید عسگری فعال بازار سرمایه هم در گفتگو با بازار، صنایع پالایشی و سیمانی دو گروه پر حجم در هفته جاری خواند و گفت: صنایع پالایشی به خاطر تشکیل مجامع و تقسیم سود قابل توجه بین سهامداران احتمالا بتواند هفته خوبی را پشت سر بگذارند و گروه سیمانی هم به خاطر بازگشت برق به این صنایع و افزایش قیمتی که در آن رخ داده وضعیت خوبی را بین سهامداران دارند.

او می‌گوید: وضعیت بازار روبه تعادل است در صورتی که حقوقی‌ها فشار فروش را زیاد نکنند و دخالتی در قیمت‌گذاری‌ها از سوی دولت صورت نگیرد می‌توان انتظار داشت که شاخص کل تا ۱ میلیون ۳۲۵ هزار واحد  تا پایان هفته برسد.

این کارشناس در تحلیل وضعیت کلی بازار سرمایه گفت: سهامداران مانند سابق سهم خرید و فروش نمی‌کنند و کاملا هوشیاری در انتخاب و فروش سهم مشهود است، بنابراین هیجانی که در سال گذشته بازار را دچار نوسانات سنگین کرد در سال جاری وجود ندارد.

کد خبر: ۱۰۰٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha