۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
 ۴ واحد صنعتی در روستاهای کم برخوردار زنجان ایجاد شد
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان:

۴ واحد صنعتی در روستاهای کم برخوردار زنجان ایجاد شد

زنجان - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان گفت: طی سالجاری چهار واحد صنعتی در روستاهای کم برخوردار استان ایجاد شده و برای تعداد زیادی از جوانان این روستاها اشتغال ایجاد شده است.

محمد رضا هادوی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه توجه به اشتغال روستاها باعث کاهش مهاجرت روستاییان  به شهرها می‌شود، گفت: اقتصاد مهمترین عامل مهاجرت روستاییان به شهرها است. 

وی اظهار کرد: زنجان بیش از ۹۵۰ روستا دارد ولی تعداد زیادی از این روستاها خالی از سکنه بوده و به شهرها مهاجرت کردند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان گفت: خوشبختانه طی سالجاری چهار واحد صنعتی در روستاهای کم برخوردار استان ایجاد شده و برای بیش از ۵۳۰ نفر از جوانان این روستاها اشتغال ایجاد شده است.

هاودی با بیان اینکه ضامن مهمترین مشکل روستاییان بود، ابراز کرد: امروز برای تامین ضامن در همگام اخذ تسهیلات بانکی  روستاییان با مشکلی مواجه نمی‌شوند و مشکل ضامن حل شد.

وی افزود: بعد از سال ۹۵ تخصیص اعتبارات ویژه به روستاها متوقف شده بود که با پیگیری‌های استاندار زنجان، امسال علاوه بر اعتبارات دهیاری‌ها، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی روستایی و بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای تامین تجهیزات آتش‌نشانی و توسعه گردشگری روستاهای استان اختصاص  یافت.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان تصریح کرد: با اجرای این طرح ها در روستاهای استان ماندگاری روستاییان در روستاها تقویت می شود.

کد خبر: ۱۰٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha