۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کارخانه‌های آرد مازندران مدرن و به روز هستند
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

کارخانه‌های آرد مازندران مدرن و به روز هستند

ساری- مشکین، عضو اتحادیه کارخانجات آرد مازندران با بیان اینکه کارخانه‌های آرد استان به روز هستند، گفت: مدرن ترین تجهیزات دنیا در این کارخانه‌ها به کارگیری شده است.

محمد مشکین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکلات فراروی کارخانه های آرد در استان، توجه نشدن به هزینه های کارخانجات را از مهمترین مشکلات برشمرد و گفت: در استان مازندران ۲۰ کارخانه آرد فعالیت دارند.

وی با اظهار اینکه حدود ۳۰ درصدی ظرفیت کارخانجات آرد در استان فعال است، افزود: میزان تولید استان در ماه حدود ۳۰ هزار تن است و بقیه ظرفیت ها خالی مانده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید بستگی به تقاضای نانوایان دارد، صدور مجوزهای غیرمعقول را از جمله دلایل رکود کارخانه های استان بیان کرد.

مشکین با بیان اینکه مدرن ترین ماشین آلات دنیا را در کارخانه های آرد داریم، گفت: کارخانه های آرد استان از نظر تجهیزات مشکلی ندارند و به روز هستند.

عضو اتحادیه کارخانجات آرد مازندران با اشاره به موانع فراروی صادرات آرد گفت: باید فرایند صادرات آرد را تسهیل کنیم و در برخی از کشورها از جمله ترکیه، از یک سو گندم وارد و از سوی دیگر آرد صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه تامین ارز از جمله موانع فراروی صادرات آرد به شمار می رود، گفت: طی دو دهه اخیر صادرات آرد کم و ناچیز شده و به صفر رسیده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha