تمرکز بر صادرات خدمات فنی و مهندسی، اولویت اتاق ایران و امارات
در نیمه دوم امسال رقم می خورد؛

تمرکز بر صادرات خدمات فنی و مهندسی، اولویت اتاق ایران و امارات

تقی‌زاده، دبیر کل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: تمرکز بر صادرات خدمات فنی و مهندسی و نمایشگاه اکسپو از اولویت‌های اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات در نیمه دوم امسال است.

به گزارش بازار، سینا تقی‌زاده افزود: تمایل دولت جدید به توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و نمایشگاه ۶ ماهه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی دو راهبرد جدی برای ارائه برنامه‌های جدید و بیشتر اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات است.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی و دولت جدید باید آمادگی لازم را با فراهم کردن مقدمات برای جهش صادرات فراهم کنند و از این رو اتاق ایران و امارات با تکیه بر افزایش بهره‌وری و توجه به اولویت‌ها، تعامل بیشتر تجار ایرانی با بخش‌های اقتصادی امارات متحده عربی را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: در ۲ ماهه آینده سال جاری مراسم اکسپو ۲۰۲۰ که بزرگترین رویداد نمایشگاهی با پیشبینی ۲۵ میلیون بازدیدکننده خواهد بود، ارتباط نزدیکتر و مستمر ایران را با این کشور هموارتر کرده و باید این فرصت را با برنامه‌ای دقیق، مدون و علمی غنیمت شمرد.

تقی زاده گفت: امارات به عنوان دومین شریک تجاری ایران در سال‌های ۹۸ و ۹۹ (بعد از چین)، سومین مقصد صادراتی سال ۹۹ و اولین مقصد وارداتی بهار ۱۴۰۰، یکی از مهمترین مبادی وارداتی و مقاصد صادراتی ایران می‌باشد.

دبیر کل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: با وجود بحران کرونا و افت درآمد سالانه امارات و برنامه‌های سنگین اقتصادی در توسعه زیرساخت، نیاز این کشور به بازار و امکانات بالقوه ایران و احیا تجارت ۳۰ میلیارد دلاری نیز به یک نیاز اساسی برای امارات بدل شده است.

وی همچنین به برنامه پیشنهادی توسعه فعالیت‌های اتاق بازرگانی ایران و امارات اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت ارتباط فعالان اقتصادی با کشور امارات به عنوان قطب صادراتی بین‌المللی و به حداکثر رساندن بهره‌وری اتاق مشترک، این برنامه به تصویب هیئت رئیسه محترم رسید که بنا داریم هم‌زمان با تغییرات مشهود در حوزه روابط با همسایگان و و تاکید رئیس جمهور جدید کشور آن را عملیاتی کنیم.

دبیر کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر لزوم توسعه روابط تجاری با شرکت‌های جدید و توانمند اماراتی که در دو سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تاکید کرد و گفت: در دوران تحریم یکی از معقول‌ترین روش‌های گسترش و تقویت روابط با کشور امارات، ارتباط با بازرگانان ایرانی و همچنین تجار اماراتی بوده که از ایام گذشته با ایران فعالیت اقتصادی داشته‌اند. به دلیل تشدید تحریم‌ها از دوره ریاست جمهوری ترامپ متاسفانه شرکت‌های تازه تاسیس و کسانی که سابقه همکاری با ایران را در کارنامه خود ندارند، هیچ علاقه‌ای برای ایجاد این ارتباط نداشته و از اعمال تحریم‌ها بر شرکت‌های خود واهمه دارند؛ لذا یکی از مهمترین قدم‌ها برای گسترش این ارتباطات از طریق IBC (شورای بازرگانان ایرانیان دوبی) ممکن خواهد شد.

تقی زاده یکی دیگر از مهمترین فعالیت‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات در ۸ ماه آینده را حضور آبرومندانه در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و بهره‌برداری از این رویداد بین‌المللی عنوان کرد و گفت: می‌بایست با برنامه‌ریزی دقیق، هوشمندانه و هدفمند و جدا از هرگونه موازی‌کاری با نهادهای دیگر، تجار و تولیدکنندگان ایرانی را با آن پیوند داد.

کد خبر: ۱۰۰٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha