۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
هزینه افزودن کنجد بر نان به عهده نانوا نیست
عضو اتحادیه نان در مازندران:

هزینه افزودن کنجد بر نان به عهده نانوا نیست

ساری- نوروزی، عضو اتحادیه نان در مازندران با اشاره به تاثیر افزودنی‌ها نظیر کنجد در افزایش قیمت نان گفت: پول کنجد را نانوا نباید پرداخت کند.

ذکریا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره حذف افزودنی‌ها از جمله کنجد از نان اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان بهداشتی، کنجد برای سلامت مردم موثر بوده و باید در نان افزوده شود، این درحالی که تنظیم بازار، افزودنی ها را در نان غیرمجاز اعلام می کند.

وی درباره تاثیر افزودنی ها بر نرخ نان نیز گفت: قرار نیست نانوا پول کنجد را از جیب بدهد و هزینه کنجدهای بسته بندی نیز بالا و هر کیلویی ۲۵۰ هزار تومان است و در استفاده هزینه نان را افزایش می‌دهد.

وی شمار نانوایی‌ها را بیش از پنج هزار واحد بیان کرد و با اشاره به اینکه اصلاح قیمت نان بخشی از هزینه ها را تامین می‌کند، گفت: قیمت های کنونی درصدی از هزینه های خبازان را تامین می کند.

نوروزی یادآور شد: نانی که مردم در سفره های استفاده می کنند در واقع حق الخباز رعایت نشده و قیمت های کنونی پاسخگوی نیازهای آن ها نیست.

عضو اتحادیه نان در مازندران یادآور شد: دولت تلاش زیادی به خرج داد تا از اعلام نرخ نان در ماه پایانی خودداری کند و بر دوش دولت جدید بیندازد و با پیگیری خبازان بخشی از قیمت ها اصلاح شد.

وی گفت: پیش بینی می شود نرخ‌های جدید در آینده‌ای نزدیک نیز اصلاح و به روز رسانی شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha