۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
تهمیدات ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برای مقابله با کرونا

تهمیدات ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برای مقابله با کرونا

دومین نشست کارگروه مدیریت بیماری کرونا در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به ریاست معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، در این نشست که با حضور اعضای کارگروه مدیریت بیماری کرونا برگزار شد، ضمن قدردانی مجدد از تلاش‌ها و مجاهدت‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها در مقابله با ویروس خطرناک کووید ـ ۱۹، اقدامات صورت گرفته به منظور پیشگیری و مراقبت از سلامت کارکنان و کارگران در سطح ستاد، شرکت‌های استانی و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تشریح شد.

در ادامه این نشست، شماری از گزارش‌ها و پیشنهادات واصله از شرکت‌های استانی تابعه مطرح و سپس اعضای کارگروه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز دستورات لازم را به دوائر تخصصی ذیربط و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها برای مدیریت بیماری کرونا صادر کرد.

در پایان نیز پس از جمع‌بندی موارد مطروحه در دومین نشست کارگروه مدیریت بیماری کرونا، تصمیماتی به این شرح اتخاذ و ابلاغ شد:

شرکت‌های استانی تابعه از واحدهای تولیدی مستعد ابتلاء و شیوع ویروس و همچنین تولید کنندگان محصولات سلامت محور با رعایت قوانین و مقررات، حمایت‌های لازم را انجام دهند.
  با توجه به گزارش‌های واصله از برخی شرکت‌های استانی تابعه مبنی بر عدم تهیه محصولات سلامت محور و در اختیار قرار دادن آن‌ها برای کارکنان خود، مقرر شد آن دسته از شرکت‌ها نسبت به تهیه مکفی محصولات مذکور برای پرسنل شاغل در ستاد و نمایندگان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام لازم معمول نمایند.
پیش‌بینی‌های لازم توسط معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها و شرکت‌های استانی تابعه درخصوص تهیه محصولات سلامت محور و تمهید توزیع آن برای ایام پس از تعطیلات نوروز درنظر گرفته شود.


موضوع امکان سنجی نحوه حمایت از واحدهای تولیدی درخصوص حامل‌های انرژی (آب، برق و گاز) و سهم بیمه کارگری و کارفرمایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به پیگیری آن از طریق تهیه بسته جامع حمایتی توسط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مقرر شد موارد مذکور از طریق ستاد ملی و ابلاغیه‌های آن پیگیری شود.
در مبادی ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابزار تب سنجی به‌عنوان مهمترین شاخصه وجود و انتقال بیماری استفاده شود. لذا فراهم نمودن امکان مذکور توسط شرکت‌های استانی تابعه به شرکت‌های خدماتی ابلاغ و اقدام لازم معمول شود.

وفق ابلاغیه صورت گرفته در ارتباط با برنامه‌ریزی، آمادگی و تمهیدات لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در ایام تعطیلات نوروز، آمادگی لازم توسط شرکت‌های استانی تابعه برای پیش‌بینی، برنامه‌ریزی، مقابله، بازسازی و بازتوانی سایر بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه احتمالی مد نظر قرار گیرد.

پیرو تصمیمات نخستین نشست کارگروه در ارتباط با به‌کارگیری ابزارهای الکترونیکی در راستای کاهش مراودات و مراجعات، مقدمات ایجاد دسترسی تحت وب کارپوشه اداری (کارتابل) به کارکنان توسط معاونت برنامه‌ریزی فراهم و امکان دورکاری برای ایشان تسهیل شود.

با توجه به شرایط به‌وجود آمده و تأثیرپذیری کسب و کارها به دلیل شیوع ویروس کرونا، پیش‌بینی‌های لازم در دستورالعمل‌های مربوطه توسط معاونت برنامه‌ریزی در سال آینده مد نظر قرار گیرد.

به منظور عدم تضییع فرصت در تمهید و برگزاری مجامع عمومی سالیانه شرکت‌های استانی تابعه مقرر شد مدیریت امور مجامع نسبت به تهیه تقویم زمان حسابرسی شرکت‌ها و همچنین تقویم برگزاری مجامع اقدام لازم را در اسرع وقت معمول و نتیجه به مدیرعامل سازمان منعکس شود.

معاونان و مدیران سازمان و مدیران عامل شرکت‌های استانی تابعه در ایام تعطیلات نوروز بر اساس شیفت‌های اعلامی در دسترس و در محل خدمت خود حاضر بوده و مدیران عامل نیز تمامی مساعی خود را در راستای صیانت از منابع انسانی شرکت و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌کار گیرند.

کد خبر: ۱۰٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha