۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کشاورزی با رباتهای کوچک| کمک کوبوتها به دوشیدن گاو و گله داری
بازار گزارش می دهد

کشاورزی با رباتهای کوچک| کمک کوبوتها به دوشیدن گاو و گله داری

ناوگان کوچک ربات که در یک مزرعه به صورت دسته جمعی فعالیت می کنند، نوآوری بزرگ بعدی در صنعت کشاورزی است.

بازار؛ گروه بین الملل: اکثر کشاورزان با روی آوردن به تجهیزات کاشت و برداشت خودکار و برخی دیگر از فن آوری های پیشرفته که توانایی انجام کارهایی مانند کاشت، هرس، بذر، برداشت و رفع علف های هرز را دارند، به وخیم تر شدن اوضاع نیروی کار در مزارع کمک می کنند.

از طرف دیگر شرکت های نوپای رباتیک مزرعه به سرعت در حال ظهور هستند و ربات ها را به یک بخش مهم و اصلی در بخش فناوری محصولات کشاورزی تبدیل می کنند. رباتها بیشتر از دیگر فناوری های کشاورزی مورد توجه قرار می گیرند زیرا برای کشاورزان پدیده ای جدید و جذاب بوده و مسائل بسیاری از جمله کمبود نیروی کار و هزینه زیاد را حل می کنند.  

همانطور که زمینه هایی مانند هوش مصنوعی و فناوری های رایانه ای در حال رشد است، رباتیک در بخش کشاورزی نیز رشد می کند. این تحولات منجر به سطح جدیدی از اتوماسیون می شود.

امروزه در محیط صنعتی، ربات ها برای چندین صنعت مختلف جذاب هستند - به این دلیل است که ربات ها به کاهش نگرانی های نیروی کار به ویژه برای نیروی کار مسن کمک نموده و پتانسیل بالاتری در بهره وری نیروی کار در هر زمینه کشاورزی ایجاد می کند.

این نگرانی ها جهانی است - به ویژه در ایالات متحده آمریکا و اروپا. ربات ها به ایجاد کشاورزی دقیق و کاهش محدودیت های ناشی از مواد شیمیایی جدید و رعایت استانداردهای کشاورزی پایدار کمک می کنند.

در کالیفرنیا و برخی از مناطق فلوریدا، وسایل نقلیه برداشت رباتیک قبل از کاشت در مزارع برای چیدن توت فرنگی مستقر شده اند. این ربات ها جایگزین کارهای پرمشغله ای می شود که به طور معمول توسط ده ها کارگر مزرعه انجام می شده است.

به عنوان مثال در کالیفرنیا - منطقه کشاورزی بزرگ – صنعت کشاورزی سالانه حدود ۴۵ میلیارد دلار به دلیل کمبود نیروی کار ضرر می کند. در این منطقه ماشین آلات رباتیک در حال آزمایش برای برداشت محصولاتی مانند سیب هستند. جهت انجام بهتر امور کشاورزی دانشمندان تلاش می کنند ربات کوچک کشاورزی تولید کنند که بتواند به علف های هرز حمله کرده و از سایر فعالیت های مزرعه مراقبت کند.

برخی از شرکت های بزرگ کشاورزی راهنمای شرکت های فناوری برای توسعه راه حل های رباتیک هستند. آنها این کار را با تبدیل شدن به سرمایه گذار استراتژیک در شرکت های فن آوری مربوطه و با شرکت کافی در آزمایش جامع تجهیزات کشاورزی نسل بعدی انجام می دهند.

همانطور که سرعت پردازنده توسعه یافته افزایش می یابد، تولید ابزار رباتیک نیز افزایش می یابد و آنها را عملی تر و مقرون به صرفه تر می شوند. کشاورزانی که از ربات ها و سایر اشکال مشابه مکانیزاسیون استفاده می کنند، از نظر رقابت جایگاه بهتری دارند و همین امر باعث می شود تا در صنعت از اهمیت بیشتری برخوردار شوند.

کوبوتها که به دوشیدن گاو و گله داری کمک می کند، کشاورزی را فراتر از شناخت تغییر می دهد. صنایع غذایی نیز توسط صنعت رباتیک و اتوماسیون کامل تجهیزات مزرعه متحول شده اند. تخمین زده می شود که سهم بازار ربات ها و هواپیماهای بدون سرنشین طی چند سال آینده به ۴۰ میلیارد دلار برسد.

اما باید گفت در کشاورزی مدرن مشکلات واقعی وجود دارد. کشاورزی سنتی نمی تواند با این فرایند همگام باشد و در تلاش است تا با کارآیی مورد نیاز بازار همگام شود. سنجش پیشرفته و استفاده از صنعت رباتیک باعث ایجاد اختلال در بازار و رفع ناکارآمدی های ناشی از روش های سنتی کشاورزی می شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha