۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
بهره‌برداری از نیروگاه زمین گرمایی در مشگین‌شهر تا پایان سال ۱۴۰۰
نماینده مشگین‌شهر در مجلس خبر داد

بهره‌برداری از نیروگاه زمین گرمایی در مشگین‌شهر تا پایان سال ۱۴۰۰

اردبیل- عباس زاده، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از تکمیل و بهره‌برداری اولین نیروگاه زمین گرمایی در مشگین‌شهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد.

محمود عباس‌زاده مشگینی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این نیروگاه ظرفیت تولید برق در استان اردبیل تا ۴۰ مگاوات افزایش می‌یابد که در سه فاز اجرای این پروژه را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر پروژه منحصر به فرد در مسیر توسعه صنعتی منطقه مشگین‌شهر است که قطعا تأثیرات مناسبی را در توسعه بخش کشاورزی و گردشگری به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به زحمات چندین ساله فعالان این حوزه در تکمیل و بهره‌برداری از نیروگاه ژئوترمال اشاره کرد و گفت: تا آخر امسال فاز اول نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر افتتاح خواهد شد تا این مجموعه وارد مدار تولید شود.

عباس‌زاده مشگینی ضرورت توجه به توسعه نیروگاه‌های پاک و مولد را در منطقه یادآور شد و افزود: در سال‌های اخیر و با کمک بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خوبی را در راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی، آبی و همچنین خورشیدی در منطقه شاهد بودیم که به این زنجیره نیروگاه زمین گرمایی نیز افزوده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: وزارت نیرو بر اساس مصوبه مجلس از طرح‌های توسعه‌ای در این زمینه حمایت جدی می‌کند تا در شرایط بحرانی نظیر بالا رفتن پیک مصرف در تابستان، تأمین انرژی از طریق نیروگاه‌های با مقیاس کوچک اما پاک در فضای محیط زیست به سرانجام برسد.

نماینده مشگین‌شهر در مجلس اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مشگین و دیگر شهرهای استان اردبیل امکان توسعه نیروگاه‌های بادی، آبی و همچنین خورشیدی وجود دارد که ضروری است با ایجاد تسهیلات و صدور مجوزهای لازم در این فرآیند تسهیل خاص ایجاد شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha