۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
پویش «هر هفته الف-ب-ایران» به ایستگاه آخر رسید
وزیر نیرو:

پویش «هر هفته الف-ب-ایران» به ایستگاه آخر رسید

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: امروز با افتتاح چند طرح به ارزش حدود دو هزار ۳۸۱ میلیارد تومان، پویش «هرهفته- الف-ب-ایران» به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق کشور که در استان خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: امروز به همراه معاون اول ریاست جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و تعدادی از مسئولان اجرایی کشور از سد کرخه و خروجی آن و همچنین از هورالعظیم و مناطق مربوط به آن بازدید کردیم ضمن اینکه شب گذشته جلسه‌ای با نخبگان، خبرگان و سران طوایف و عشایر خوزستان داشتیم.

وی اضافه کرد: امسال حدود ۳۰ درصد از بارش‌های استان خوزستان و ۴۰ درصد از بارش‌های استان‌های دیگر که به این استان ورودی داشته است، کاهشی بوده است.

اردکانیان گفت: بر اساس جلساتی که برگزار شد مسئولان استان خوزستان محدودیت‌هایی را برای برخی کشت‌های پرآب‌بر در نظر گرفتند، اما اکنون کشت‌هایی صورت گرفته که آب بر هستند. با توجه به این که معیشت کشاورزان همیشه حائز اهمیت بوده، باید با نوعی مصالحه بین شرایط امروز، شرایط محتمل پاییز، مصارف کشاورزی که کشت پاییزه دارد و شرب مردم خوزستان در نیم سال دوم، به فرمول خوبی برای حل مسائل دست پیدا کرد.

وزیر نیرو گفت: فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری به ویژه توصیه‌ها یی که همواره برای استان خوزستان در سال‌های اخیر به دولت‌های مختلف داشتند، ملاک عمل همه ما بوده و هست و امیدواریم نویدهایی که برای تامین مالی داده شده، برای اجرایی کردن طرح‌های دولت، عملی شود.

اردکانیان افزود: امروز در هشتاد و چهارمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی، در استان مازندران تصفیه خانه آب و خط آبرسانی به بابل و بابلسر همراه با چهار شهر و ۵۷ روستا با جمعیت تقریبی ۶۰۰ هزار نفر، در استان اردبیل تصفیه خانه آب و خط آبرسانی به خلخال، در سیستان و بلوچستان تصفیه خانه فاضلاب کنارک، در چهارمحال و بختیاری تصفیه خانه فاضلاب هوره، در استان فارس آبرسانی به حاجی آباد (زرین دشت فارس)، اتمام عملیات اجرایی سد هایقر، سه واحد نیروگاه مقیاس کوچک، در استان بوشهر آبگیری سد خائیز و افتتاح سد ارغون و در ۹ استان ۱۳ نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت ۳۰ مگاوات با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه امروز آخرین جلسه مربوط به پویش هر هفته الف-ب-ایران در دولت دوازدهم است، گفت: این پویش از نیمه دوم سال ۹۸ تا کنون برگزار شده است به واسطه این پویش در سال ۲۲۷ طرح بزرگ آب و برق با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۸، ۱۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۹، و ۹۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومانی در ۵ ماهه نخست سال۱۴۰۰، به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: از نیمه دوم سال ۹۸ تاکنون ۶۲۸ طرح آب، برق، فاضلاب با سرمایه‌گذاری ۱۳۲ هزار میلیارد تومان به مدار بهره‌برداری آمده که بخش عمده این طرح‌ها مربوط به سدهای مخزنی است ...

وزیر نیرو افزود: امروز پنجاه و هفتمین طرح دولت کنونی به مرحله افتتاح رسید، بر این اساس ۳۰ درصد عملکرد دولت دوازدهم، افزایش داشته است.

اردکانیان گفت: امروز سی و چهارمین تصفیه خانه آب در دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد. جمعا ۵۴ تصفیه خانه آب در دولت افتتاح شده است. ضمن این‌که امروز نود و پنجمین تصفیه فاضلاب نیز به بهره برداری خواهد رسید که نسبت به دولت یازدهم۴۰ درصد افزایش داشته است. با توجه به آماری که وجود دارد، اکنون حدود ۱۰۰ درصد طرح‌هایی که وعده شده بود در بخش‌های آب و برق و فاضلاب به نتیجه رسیده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha