۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
یارانه های حمایتی از داروهای دامی حذف شده است
دامدار نمونه کشوری:

یارانه های حمایتی از داروهای دامی حذف شده است

ساری- ولی زاده، دامدار نمونه کشوری و عضو اتحادیه دامداران کشور گفت: یارانه های دولتی برای داروی دامی حذف شده و این داروها را با نرخ آزاد تهیه می کنیم.

الهیار ولی زاده درگفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تولیدکننده عمده نیازهای نهاده ها را از بازار آزاد تهیه می کند، اظهار داشت: متاسفانه به بحث بهداشتی و درمانی دام های دامداران توجه نشده است.

وی با عنوان اینکه هزینه های دامپزشکی دامداران در برخی از زمینه ها افزایش چشمگیری یافته است، قیمت بالای داروها را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: تمام حمایت های دولتی برای داروهای دامی حذف شده است و باید داروها را از بازار آزاد تهیه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دام به نگهداری نیاز دارد، افزایش هزینه های کارگری را از دیگر مسائل بیان کرد و گفت: اگر دامداری بخواهد از نیروی افغانستانی به عنوان چوپان استفاده کند، این نیرو پول به واحد افغانی طلب می کند و ماهانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان دستمزد کارگری می شود.

ولی زاده تصریح کرد: اگر دولت برای حوزه دام و دامداری کارشناسی نکند، شاهد فاجعه در صنعت دامداری خواهیم بود.

این دامدار نمونه کشور با عنوان اینکه باید بر حوزه صنعت دام و دامداری گریه کنیم، گفت: دولت باید برای رفع مشکلات برنامه ریزی کنیم و صنعت دامی مازندران آینده مبهمی را در پیش روی دارد.

کد خبر: ۱۰۰٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha