۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
همنوایی دولت با کارفرمایان برای افزایش حداقلی حقوق کارگران
آغاز اخرین جلسه کمیته مزد در سال ۹۸

همنوایی دولت با کارفرمایان برای افزایش حداقلی حقوق کارگران

دقایقی قبل نهمین کمیته مزد با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در سالن کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، دوشنبه هفته جاری پس از سه هفته تاخیر جلسه شورای عالی کار برای تعیین میزان افزایش حقوق سال ۹۹ کارگران برگزار شد اما تفاوت دیدگاه عمیق میان سه ضلع شورای عالی کار بر سر این امر موجب شد تا جلسه بدون نتیجه به پایان رسیده و ادامه مباحث به جلسه بعدی شورای عالی کار که قرار است عصر امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود، موکول شود.

یک منبع آگاه در شورای عالی کار به خبرنگار بازار گفت: که تفاوت دیدگاهها میان اعضای شورای عالی کار بر سر میزان دستمزد کارگران به حدی زیاد بود که قابلیت بحث و چانه زنی نداشت.

وی بر این باور است که کارفرمایان از شیوع کرونا سوء استفاده می کنند تا در حق کارگران بیش از پیش اجحاف شود.

البته در این میان نباید از نزدیکی دیدگاه دولت به کارفرمایان غافل بود زیرا حاتم شاکرمی معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بارها میزان افزایش حقوق کارگران را به کارمندان گره زده و گفته بود در این زمینه منتظر هستیم تا تکلیف افزایش حقوق کارمندان دولت مشخص شود.

در روزهای اخیر کمیسیون تلفیق میزان افزایش حقوق کارمندان را ۱۵ درصد و حداقل حقوق آنها را دو میلیون و هشتصد هزار تومان اعلام کرد ولی نکته قابل توجه این است که مردان دولت در شورای عالی کار  نیز در این میان با کارفرمایان همنوا شده و تلاش دارند که فقط ۱۵ درصد به میزان دریافتی کارگران در سال ۹۹ اضافه شود که اگر چنین اتفاقی رخ دهد میان دریافتی حداقلی یک کارگر و کارمند تفاوت فاحشی وجود خواهد داشت که این امر به غیر از مزایای کارمندی است.

حال با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تحمیل هزینه های جدید به زندگی کارگری نمایندگان این قشر در شورای عالی کار تلاش دارند تا از حداقل های حقوق کارگری دفاع کنند و با افزایش یک میلیون و 180 هزار تومانی به حقوق کارگران قدرت خرید آنها را به اندازه سال 98 نگه دارند.

گفتنی است؛ با توجه به اختلاف عمیق در دیدگاههای سه ضلع شورای عالی کار نسبت به میزان افزایش حقوق کارگران مقرر شد تا به منظور کاهش این فاصله ها نهمین جلسه کمیته مزد برگزار شده و پس از کاهش اختلافات جلسه شورای عالی کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود.

کد خبر: ۱۰٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      0 0
      حقوق کارمندان براسال ۹۹ رویهم ۷۳درصدافزایش یافته. کارگران هالونیستند خودتان هالو رذل هستید.
    • سید محمد طباطبایی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      0 0
      آقا ی وزیر چرا حقوق و دستمزد کارگران این قشر زحمت کش جامعه را زیا نمی کنید تا کی میخواهید بی فکر و خودخواه باشید
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      0 0
      بع بع. ب . بع. بع. بع. ب . بع. خیلی هم سخت نیست این ها را که من نوشتم بع بع بع آسان است کارفرمایان ما را با حیوانات اشتباهی گرفته اند که حق وحقوق کارگران را می خواهند اینگونه محاسبه کنند واقعا کارگران حقوقشان از حیوانات پایین تر است چرا زبان کارگران را نمی فهمید بع بع. بع بگذارید عوض کنیم زبانمان را میو. میو. میو. میو
    • محمدناظری IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 0
      وای بحال کارگران واقعا دولتیها چه فکری دارند ایا واقعا خودشان میتوانند با یک حقوق دویاسه میلیونی زندگی کنند اگه واقعا میتونند زندگی کنند یک ماه از حقوق بالایشان سه میلیون جدا کنند با همون سه میلیون زندگی کنند ببینند میتؤانند ده روز زندگیشون رو بچرخونند اگه میتونند بسم الله تا ببینند چقد سخته زندگی کارگری
    • محمد IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 0
      چرا همیشه این تصمیم گیری باید دردقیقه ۹۰ کرفته شود وقت کافی نباشد اخر این دولت مردمی واقعا کار مردمی می کنه وای برما؟؟؟!!!!!