۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
فقر مطلق ۱۰ درصد مردم ایتالیا
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد؛

فقر مطلق ۱۰ درصد مردم ایتالیا

اوضاع دشوار اقتصادی ایتالیا در یک دهه گذشته که با بحران کرونا تشدید شده، جمعیت فقیران و بی سرپناهان را در این کشور افزایش داده است.

به گزارش بازار، اوضاع دشوار اقتصادی ایتالیا در یک دهه گذشته که با بحران کرونا تشدید شده است، جمعیت فقیران و بی سرپناهان را در این کشور افزایش داده است.

ادامه بحران اقتصادی در یک دهه گذشته در ایتالیا موجب ظهور نسل جدید بی خانمان‌ها در این کشور شده است. بسیاری از بی سرپناهان در ایتالیا، به علت کاهش فرصت‌های شغلی، بیکار شده و به تدریج خانه و زندگی خود را از دست داده و در کنار خیابان زندگی می‌کنند.

جووانی یکی از این خانه به دوشان و بی سرپناهان ایتالیایی است که روزها را در خیابان‌ها و شب‌ها را در یکی از میدان‌ها مرکزی رم به صبح می‌رساند.

جووانی به خبرنگار صدا و سیما در رم گفت: مدد جویان و داوطلب‌های موسسه‌های خیریه از معدود افرادی هستند که به کمک ما بی سرپناهان می‌آیند و برای ما غذا و لباس می‌اورند. البته برخی دیگر از افراد خیر هم در روزهای دوشنبه و جمعه برای ما غذا آماده می‌کنند و در نقاطی از شهر رم توضیح می‌کنند. باید بگویم که در رم هزاران بی خانمان دیگر مانند من وجود دارند که در شرایط دشورای زندگی می‌کنند.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایتالیا (ایستات) در یک سال گذشته آمار فقیران مطلق در ایتالیا با یک میلیون نفر افزایش، به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یعنی برابر با ۹ و چهار دهم درصد جمعیت این کشور رسیده است که شماری از این افراد بی خانمان هستند.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده در ایتالیا در این کشور نزدیک به ۶۰ هزار بی خانمان و کارتن خواب وجود دارد که حدود ۱۷ هزار نفر ان‌ها در رم به سر می‌برند که تداوم بحران کرونا شرایط این قشر اسیب پذیر را بدتر کرده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha