۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
کاهش نیروی کار در انگلیس با خیز جدید کرونا
تحت تاثیر کرونا رقم خورد؛

کاهش نیروی کار در انگلیس با خیز جدید کرونا

موج جدید کرونا در انگلیس و قرنطینه شدن شمار بسیاری از نیروی کار و رانندگان، باعث ایجاد خلاء در تامین کالاها از جمله سوخت به مناطق مختلف در این کشور شده است.

به گزارش بازار، خیز تازه کرونا در انگلیس و افزایش شمار مبتلایان موجب کاهش نیروی کار به علت قرنطینه شدن شمار زیادی از آنان شد.

بر اساس این گزارش موج جدید کرونا در انگلیس  کمبود برخی کالاها در مناطقی از این کشور را هم در پی داشته است. نهاد ناظر بر فعالیت خرده فروشی‌ها در انگلیس با تایید کمبود برخی اقلام در فروشگاه‌های مناطقی از این کشور گفت: ابتلا به کرونا و قرنطینه شدن شمار بسیاری از نیروی کار و رانندگانی که به علت تماس با فرد کرونایی مجبور به قرنطینه شده اند موجب ایجاد خلاء در تامین کالاها از جمله سوخت در برخی مناطق شده است. برخی فروشگاه‌ها برای جبران کمبود نیروی کار خود به نیروی کار موقت روی آورده اند.

بر اساس ضوابط اجرایی در انگلیس افرادی که با فرد یا افراد کرونایی در تماس باشند باید به مدت ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

از سوی دیگر بر اساس گزارش  وزارت آموزش انگلیس، همه گیری کووید-۱۹ موجب شد هفته گذشته، ۱۴.۳ درصد از مجموع دانش آموزان این کشور، به مدرسه نروند که این میزان در دو هفته پیش، ۱۱.۲ درصد و در سه هفته پیش، ۸.۵ درصد بود.

به نوشته روزنامه گاردین، دو هفته پیش نیز بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز در این کشور، به علت کووید-۱۹، از مدرسه غیبت کرده بودند. دولت انگلیس از روز دوشنبه برغم مخالفت‌های گسترده به علت جهش تازه ویروس کرونا و شمار مبتلایان و افزایش شمار جان باختگان کرونا همه محدودیت‌های کرونایی را در این کشور لغو کرد.

گفتنی است نخست وزیر انگلیس در روز لغو محدودیت‌ها به علت تماس نزدیک با وزیر بهداشت که برغم دریافت هر دو دوز واکسن به کرونا مبتلا شده است ناچار شد به قرنطینه برود. وزیر خزانه داری انگلیس هم وضع مشابهی دارد.

همزمان با لغو محدودیت‌ها شما مبتلایان و جان باختگان از کرونا در انگلیس به روایت سازمان ملی بهداشت و درمان این کشور به بیشترین میزان در شش ماه اخیر رسید. شمار مبتلایان روزانه به حدود پنجاه هزار نفر و شمار قربانیان به نزدیک صد نفر رسیده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha