۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
خشکسالی عامل کاهش تولید عسل در آبدانان شد
یکی از زنبورداران شهرستان آبدانان:

خشکسالی عامل کاهش تولید عسل در آبدانان شد

ایلام- فتح الهی، یکی از زنبورداران شهرستان آبدانان با اشاره به اینکه خشکسالی عامل کاهش تولید عسل در آبدانان شده است، گفت: هیچ گونه حمایتی از زنبورداران شهرستان نمی شود.

حسین فتح الهی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تنوع پوشش گیاهی باعث شده آبدانان به یکی از قطب‌های تولید عسل در استان ایلام تبدیل شود.

وی گفت: بیش از ۲ هزار زنبور دار در استان ایلام و شهرستان آبدانان این روزها کار برداشت عسل را از زنبورستان های استان شروع کرده‌اند.

این زنبوردار شهرستان آبدانان عنوان کرد: از دو کلونی زنبور کار تولید عسل شروع به کار کردم و الان حدود ۴۰۰ کلونی زنبورعسل دارم، سالانه حدود ۶ تن عسل برداشت می‌کنم و از هر کندو تقریباً مقدار ۷ تا ۱۰ کیلوگرم عسل برداشت می‌شود.

فتح الهی افزود: الان که در حال برداشت عسل هستیم ولی خشکسالی باعث کاهش تولید عسل در شهرستان شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به خشکسالی‌های که حادث شده پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ تن عسل در شهرستان تولید شود که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری دارد.

وی با اشاره به اینکه با وجود همه شیرینی‌های عسل، اما گاهی شیرینی آن به کام زنبورداران تلخ می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه هیچ تسهیلاتی در خصوص جبران خسارت‌های خشکسالی به زنبورداران داده نمی‌شود.

وی گفت: به دلیل نبود بازار و دلالی، فروش محصول عسل باکیفیت شهرستان با قیمت‌های بسیار پایین صورت می‌گیرد.

در شهرستان آبدانان بیش از پنج هزار کلونی زنبور عسل وجود دارد
این زنبوردار شهرستان آبدانان بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان آبدانان یکی از مناطق مستعد استان در حوزه تولید عسل است، می‌توان با حمایت از تولید عسل برای بسیاری از جوانان شهرستان شغل ایجاد کرد.

فتح اللهی افزود: شهرستان آبدانان به علت برخورداری از پوشش گیاهی مناسب بخش قابل توجهی از عسل مرغوب در استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در شهرستان آبدانان بیش از پنج هزار کلونی زنبور عسل وجود دارد که ۱۰۰ نفر نیز به طور مستقیم در این رشته مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه برداشت عسل تابستانه در استان ایلام از تیرماه تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال از ۱۷۵ هزار کلونی زنبور عسل در استان ایلام بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن عسل برداشت شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha