۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
حجم خسارت سیلاب در استان کرمان بالاست/ ادامه بررسی های کارشناسان
مدیرکل مدیریت بحران کرمان:

حجم خسارت سیلاب در استان کرمان بالاست/ ادامه بررسی های کارشناسان

کرمان- سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران کرمان حجم خسارت سیلاب در استان کرمان را بالا اعلام کرد و گفت: بررسی ها برای برآورد میزان خسارت به مناطق سیل زده همچنان ادامه دارد.

مجید سعیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با کمک فرمانداری ها در حال ارزیابی خسارت هستیم، اظهار کرد: عملیات ارزیابی و برآورد میزان خسارت به مناطق سیل زده از چند روز پیش آغاز شده است ولی به علت ازدیاد شهرها و روستاهای خسارت دیده از سیل و همچنین ادامه بارش های پی در پی، عملیات کارشناسی و برآورد هزینه همچنان ادامه دارد و امیدواریم تا یک الی دو روز آینده به جمع بندی و قطعیت برسیم.

سعیدی همچنین با اشاره به پیدا شدن پیکر بی جان پنج نفر مفقودی در شهرستان بافت افزود: در این مناطق عملیات امداد و نجات صورت گرفته و توزیع اقلام غذایی، زیستی و معیشتی توسط هلال احمر انجام شده است.

وی تصریح کرد: خسارت منازل، ترمیم پل ها، لایه‌روبی دهانه پل ها، لایه‌روبی رودخانه ها، بازگشایی مسیرها، اصلاح راه های روستایی از جمله اقداماتی است که انجام شده و کماکان هم ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران کرمان همچنین در مورد قنوات و اراضی کشاورزی اظهار کرد: با کمک جهاد کشاورزی قنوات اصلاح شده اند و مزارعی که دچار سیل زدگی شده اند از گل و لای تخلیه شدند.

سعیدی افزود: علاوه بر راهداری، شرکت های صنعتی و معدنی نیز ماشین آلات خود را برای کمک به عمرانی روستاها به مناطق سیل زده ارسال کرده اند.

کد خبر: ۱۰۰٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha