۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
اشتغال در مجموعه البرز شرقی ۲برابر شد | نجات یک خانواده بزرگ از ورشکستگی
طی سال‌های اخیر؛

اشتغال در مجموعه البرز شرقی ۲برابر شد | نجات یک خانواده بزرگ از ورشکستگی

شاهرود-مدیرعامل سابق البرز شرقی با اشاره به جهش اقتصادی و تولید این شرکت، گفت: نه تنها پرسنل ۹۰۰ نفری خود را حفظ کردیم بلکه تعداد شاغلان شرکت در سال جاری به دو برابر نیز افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، منصور شریف شامگاه سه‌شنبه در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرعامل جدید البرز شرقی به میزبانی سالن همایش‌های این مجموعه بزرگ اقتصادی در شاهرود ضمن اشاره به بحران‌هایی که از سال ۹۶ البرز شرقی درگیر آن شد، تاکید کرد: به روز رسانی و تجهیزات ارتقا یافته در سال‌های اخیر یکی از اقداماتی بود که شرکت توانست برای فرار از ورشکستگی انجام دهد.

وی با بیان اینکه این شرکت همچنین توانست در سال ۹۶ حقوق بازنشستگان را نیز تصفیه و نه تنها پرسنل ۹۰۰ نفری خود را حفظ کرد بلکه تعداد شاغلان شرکت در سال جاری به دو هزار نفر نیز افزایش یافته است، تاکید کرد: اشتغال شرکت از زمان بحران تا کنون یعنی از سال ۹۶ تا به امروز بیش از دو برابر رشد داشته است.

پرداخت حقوق‌های معوقه
مدیرعامل سابق البرز شرقی با اشاره به بروز کردن حقوق پرسنل در ابتدای سال ۹۷ به میزان ۱۰ ماه حقوق معوقه، تاکید کرد: در بازه زمانی ۹۶ تا کنون تولیدات شرکت رشد سه برابری داشت و از متوسط هفت هزار تن در سال به میانگین ۱۸ هزار تن در ماه افزایش یافت و در مقطعی حتی رکورد ۲۱ هزار تن در ماه نیز شکسته شد و در ماه‌های اخیر نیز علی رغم کمبود ساعات کاری به دلیل کاهش مصرف برق همچنان شرکت روند صعودی‌اش را طی می‌کند.

به‌روز کردن حقوق پرسنل در ابتدای سال ۹۷ به میزان ۱۰ ماه حقوق معوقه در شرکت البرز شرقی

شریف با بیان اینکه این شرکت بزرگترین تولید کننده کنسانتره سازی منطقه و سومین تولیدکننده کنسانتره کک زغال در سطح کشور است، گفت: پرداخت ۵۴ میلیارد تومان به سازمان خصوصی سازی و ۹ میلیارد تومان به سازمان مالیاتی که سبب بخشودگی ۱۰ میلیارد تومانی و کاهش هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی حساب رسی تأمین اجتماعی شد و این امر جز در سایه همراهی نماینده وقت شاهرود و میامی در مجلس و مسئولان وزارت خانه‌های ذی‌صلاح و مسئولان ذوب آهن اصفهان و شهرداری شاهرود میسر نبود.

وی با بیان اینکه به روز رسانی و تجهیزات ارتقا یافته در سال‌های اخیر سبب شده تا بتوانیم راندمان تولید را افزایش دهیم که سبب شده تا درآمد شرکت افزایش یابد، گفت: واحد ایمنی البرز شرقی ۸۰ کارمند و کارگر دارد که هیچ واحد معدنی در استان وجود ندارد که این میزان کارمند در تمام مجموعه خود داشته باشد و لذا این امر نشان می‌دهد که حساسیت نسبت به ایمنی ارتقا یافته است.

اشتغال در مجموعه البرز شرقی ۲برابر شد | نجات یک خانواده بزرگ از ورشکستگی

پرداخت بدهی‌های دولتی
مدیرعامل سابق البرز شرقی با بیان اینکه پرداخت ۵۴ میلیارد تومان به سازمان خصوصی سازی و ۹ میلیارد تومان به سازمان مالیاتی که سبب بخشودگی ۱۰ میلیارد تومانی و کاهش هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی حساب رسی تأمین اجتماعی شد از دیگر اقدامات شرکت در سال‌های اخیر بوده است عواملی که سبب شده بود تا شرکت تا مرز ورشکستگی پیش برود.

شریف با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان بدهی شرکت‌های دولتی و یک میلیارد تومان بدهی صندوق بازنشستگی از سوی البرز شرقی در این سال‌های اخیر پرداخت شده است، بیان داشت: کاهش پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی جرایم بدهی به سازمان خصوصی سازی نیز با تلاش مستمر انجام شد تا جایی که تراز منفی ۸۰ میلیارد تومان سال ۹۵ به مثبت ۶۰ میلیارد تومان سال گذشته تغییر کرده است.

وی افزود: بخشودگی ۲۱ میلیارد تومان بدهی دارایی و تأمین اجتماعی که رقم قابل توجهی نیز بود در سال‌های اخیر انجام شد همچنین باید گفت برنامه امسال تولید ۲۸ هزار تن ماهانه و ۳۳۶ هزار تن سالانه کک ذوب آهن اصفهان و همچنین خرید ماهانه ۱۰ هزار تن و تولید ۲۴۰ هزار تن زغال سنگ در کنار حفظ ماهانه ۲۰ هزار تن تولید هدف گذاری شده است.

مدیریت در مجموعه ذوب آهن
عضو هیئت مدیره ذوب آهن اصفهان در این مراسم و در سخنانی با اشاره به دانشگاه مدیر پرور ذوب آهن، گفت: اغلب شرکت‌های فولادی کشور که سالانه یک و نیم ملیون تن تولید فولاد را در ایران اسلامی بر عهده دارند توسط افرادی اداره می‌شوند که از مجموعه ذوب آهن تربیت، رشد و معرفی شده‌اند و این نشان می‌دهد که شرکت از چه ظرفیت بالایی برخوردار است.

۷۰ میلیارد تومان بدهی شرکت‌های دولتی و یک میلیارد تومان بدهی صندوق بازنشستگی از سوی البرز شرقی در این سال‌های اخیر پرداخت شده است

مرتضی یزد خواستی بیان کرد: هر کجا که کشور به مدیران توانمند نیاز داشته این شرت به کمک آمده و مشکلات در کمترین زمان ممکن رفع شده است و این نشان از فرهنگ مدیریت پروری در مجموعه دارد مجموعه‌ای که اکثر مدیران آن کسانی هستند که پدران خودشان از ذوب آهنی‌ها بوده و با زندگی کارگری مأنوس هستند و آن را درک می‌کنند.

وی گفت: شرکت البرز شرقی در سال‌های گذشته به دلیل زیان ده بودن تحت لوای قانون ماده ۱۴۱ قرار گرفت و اگر سود دهی شرکت که امسال محقق شده دو سال دیگر تداوم داشته باشد می‌توان شاد عرضه سهام آن در فرابورس و بورس بود که در تأمین نقدینگی شرکت و سامان دادن به شرایط آن بسیار مؤثر باشد ماده قانونی که اجازه می‌دهد شرکت‌ها پس از سه سال سود دهی در بورس عرضه شوند و این اتفاق میمون قطعاً با تداوم روند مدیریتی کنونی رخ خواهد داد.

اشتغال در مجموعه البرز شرقی ۲برابر شد | نجات یک خانواده بزرگ از ورشکستگی

مشکلات عدیده البرز شرقی
نماینده مجلس دهم از حوزه انتخابیه شاهرود و میامی نیز در سخنانی با اشاره به مشکلات البرز شرقی، گفت: بروز مشکلات عدیده در شرکت البرز شرقی طی سال‌های اخیر و تصمیمات غلط و نابجا و بعضاً خیانت کارانه برخی کار را به جایی رسانده بود که این شرکت داشت تعطیل می‌شدمدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعلام می‌داشت که ماهانه پنج میلیارد تومان را بابت شرکت ورشکسته نمی‌تواند هزینه کند از سوی دیگر بازگشت شرکت به دولت نه تنها عملی نبود بلکه خسارت ۶۲ میلیارد تومانی را نیز باید به سازمان خصوصی سازی متحمل می‌شدیم که فقط دو میلیارد تومان آن پرداخت شده بود.

سید حسن حسینی شاهرودی با بیان اینکه در آن مقطع شهرداری شاهرود نسبت به خرید ملک البرز شرقی اقدام کرد تا شرکت در شاهرود بماند، تاکید داشت: شهرداران مدام مراجعه می‌کردند که چک‌هایشان نمی‌تواند پاس بشود و از سازمان خصوصی سازی فرصت گرفته می‌شد تا در نهایت بدهی روز به روز بیشتر شد لیکن قسط دوم به دلیل تعویق شدن به ۸۲ میلیارد تومان افزایش یافت در ابتدا شورای شهر اعلام داشت که وام ۷۰ میلیارد تومانی دریافت شود که ۵۰ میلیارد تومان سود داشت و این امر واقعاً ضرر بزرگی به شهر می‌زد و در واقع در چنین شرایطی شرکت البرز شرقی قرار داشت.

بروز مشکلات عدیده در شرکت البرز شرقی طی سال‌های اخیر و تصمیمات غلط و نابجا و بعضاً خیانت کارانه برخی کار را به جایی رسانده بود که این شرکت داشت تعطیل می‌شد

وی گفت: ۸۴ میلیارد تومان بدهی شهرداری با مطالبات تأمین اجتماعی طی نشست‌ها و پیگیری‌های بسیاری با حضور وزرای تأمین اجتماعی، صمت و سازمان خصوصی سازی و … تهاتر شد و بدهی البرز شرقی که به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده و به سازمان‌های مختلفی شامل ۶۲ میلیارد تومان فقط سازمان خصوصی سازی بود تهاتر شد و بار سنگینی از دوش شرکت برداشته شد و حتی معتقد هستیم که اگر کار زودتر از سوی شهرداری پیگیری می‌شد حتی قسط ۳۵ میلیارد تومانی اول را هم می‌توانستیم تهاتر کنیم و شهرداری آن را نپردازد.

اهمیت نقش آفرینی البرز شرقی
این نماینده سابق مجلس بیان داشت: خوشبختانه امروز شرایط این شرکت خوب است و مجلس دهم نیز با مصوبه‌ای که شرکت‌های فولادی را موظف می‌کرد تا قیمت زغال را بر حسب میزان دلاری محاسبه کنند توانست کمک شایانی به افزایش درآمدهای شرکت‌هایی مانند البرز شرقی داشته باشد.

حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود نیز در این مراسم گفت: شرکت البرز شرقی یک شهید تفحص، دو شهید مدافع حرم، ۵۰۰ رزمنده و ۱۹۵ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است از سوی دیگر این شرکت دارای جایگاه ویژه‌ای در منطقه و بین مردم است، گفت: این شرکت نه فقط یک شرکت تولید زغال سنگ بلکه یک محور اجتماعی و اقتصادی برای استان سمنان محسوب می‌شود که کارهای اجتماعی بزرگی را انجام داده و در زمینه مسئولیت مدنی سابقه طولانی دارد.

وی با بیان اینکه این شرکت در اقدامات خودش پیوست‌های خوب فرهنگی و اجتماعی را لحاظ کرده و اقداماتی داشته که برای مردم ما ارزشمند بوده است، بیان داشت: البرز شرقی همواره منشأ برکات و خدمات خوبی بوده است از سوی دیگر باید گفت این شرکت در سال‌های اخیر دارای مشکلات عدیده‌ای بود که خوشبختانه مدیریت و همچنین پیگیری‌های نماینده وقت شاهرود و میامی در مجلس و مسئولان دولتی سبب شد تا بتوانیم شاهد ارتقای این شرکت باشیم.

اشتغال در مجموعه البرز شرقی ۲برابر شد | نجات یک خانواده بزرگ از ورشکستگی

معرفی مدیرعامل جدید
بابک براتی مدیر جدید البرز شرقی در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از اقدامات شایسته مدیریت سابق شرکت در تبدیل این شرکت زیان ده به یک شرکت سود ده و رفع مشکلات، گفت: ارتقای تولید و تداوم روند رو به فزونی شرکت در زمره اقدامات آتی در مدیریت البرز شرقی خواهد بود.

شرکت البرز شرقی یک شهید تفحص، دو شهید مدافع حرم، ۵۰۰ رزمنده و ۱۹۵ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

به گزارش خبرنگار بازار تقدیر از منصور شریف مدیرعامل سابق البرز شرقی و معرفی بابک براتی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

البرز شرقی اواخر دهه ۴۰ خورشیدی تأسیس و ۱۰ درصد کک مورد نیاز ذوب آهن اصفهان را تأمین می‌کند. احیای شرکت در مجموعه مدیریتی خود، سبب شد تا نه تنها شرکت در شاهرود بماند بلکه این نوع مدیریت، شرکت را به سمت سود دهی نیز سوق داد.

کد خبر: ۱۰۰٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha