۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
۷۰۰ تن بذر در بین پنبه کاران گلستانی توزیع شد
رئیس اداره پنبه جهادکشاورزی گلستان:

۷۰۰ تن بذر در بین پنبه کاران گلستانی توزیع شد

گرگان- رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان از توزیع ۷۰۰ تن بذر استاندارد بین پنبه ‌کاران گلستانی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار پنبه در گلستان کشت شود.

علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن وش از سطح ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی گلستان جمع‌آوری شد و امسال تولید وش در گلستان ۱۱۵ درصد رشد داشت.

وی با یادآوری اینکه امسال سطح کشت پنبه استان بیش از ۶۸ درصد رشد داشت، افزود: سطح کشت پنبه استان از۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار رسید و ۳۳ هزار تن وش در گلستان تولید شد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان یادآور شد: کشت پنبه در استان هر سال از فروردین ماه آغاز می‌شود و پیش بینی می‌کنیم امسال ۳۰ هزار هکتار پنبه در استان کشت شود.

وی تصریح کرد: گلستان سومین استان تولید کننده پنبه کشور است و بر اساس برنامه الگوی کشت، سطح کشت پنبه استان باید به ۴۰ هزار هکتار برسد.

موسی خانی از توزیع ۷۰۰ تن بذر استاندارد برای کشت در ۲۵ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: توزیع شهرستانی بذر آغاز شده است و به دلیل بالا بودن عملکرد و قیمت مناسب این محصول در سال زراعی گذشته پیش‌ بینی می‌کنیم کشت پنبه استان در سال ۹۹ به ۳۰ هزار هکتار برسد.

کد خبر: ۱۰٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha