کیا هنوز به صورت کامل از تمام ویژگی‌های این خودرو رونمایی نکرده است، اما به چندین ویژگی چشمگیر کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ اشاره کرده است.

به گزارش بازار؛ کیا هنوز به صورت کامل از تمام ویژگی‌های این خودرو رونمایی نکرده است، اما به چندین ویژگی چشمگیر کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ اشاره کرده است. اولین نکته جالب این است که کیا در تبلیغات اسپورتیج جدید از لقب “SUV تمام عیار شهری” استفاده کرده است و آنطور که از ظواهر پیداست، مدل ۲۰۲۳ پیشرفت‌های فاحشی نسبت به نسل‌های قبلی داشته است.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ حدود ۴,۶۶۰ میلی متر طول و ۱,۸۶۵ میلی متر عرض دارد و ارتفاع آن به ۱,۶۶۰ میلی متر می‌رسد. با این اوصاف Sportage ۲۰۲۳ طول بیشتری از Tucson هیوندا دارد و جثه درشت‌تری هم نسبت به CR-V هوندا به نمایش می‌گذارد.

ضمنا پایه چرخی این ماشین حدود ۲,۷۵۵ میلی متر است که فضای بیشتری برای پاها و مسافران صندلی عقب ارائه می‌دهد. شرکت کره‌ای اعلام کرده است که کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ دارای ۱,۰۰۰ میلی متر فضا برای سر و ۱,۰۵۰ فضا برای پاها در ردیف عقبی است که ارقام بهتری نسبت به هوندا CR-V و تویوتا RAVA۴ به شمار می‌رود. با افزایش طول این خودرو نسبت به مدل قبلی، فضای ۶۳۷ لیتری برای بخش بار در پشت صندلی عقب حاصل شده است.

ضمنا کیا از مشخصات قدرتی و قلب تپنده این خودرو هم پرده برداری کرده است. کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ در زمان عرضه با یک موتور توربو شارژ ۱.۶ لیتری با ویژگی “direct-injected gasoline” که قدرت تولید ۱۷۷ اسب بخار و ۱۹۵ پوند بر فیت گشتاور دارد، در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. این موتور توربو اصطکاک کمتری در بلبرینگ‌ها دارد و سیستم مدیریت گرمای آن هم باز طراحی شده است تا شاهد عملکرد فنی بهتر و مصرف سوخت پایین‌تری باشیم.

کیا اسپرتیج ۲۰۲۳ از سیستم الکتریکی ۴WD (چهار چرخ متحرک یا دو دیفرانسیل پیشرفته) و سیستم تعلیق الکتریکی بهره مند است تا تعادل و ثباتی لذت بخش و رانندگی راحت روی آسفالت یا جاده خاکی را ارائه دهد. یکی دیگر از موارد جدید در مورد این خودرو، گزینه رانندگی “All Terrian” یا “تمام ناهمواری” است که با سایر حالت‌های Comfort، Eco، اسپرت و Default (پایه یا از پیش تعیین شده) همراه شده است. انتظار می‌رود که در حالت All Terrian سیستم‌های مختلف خودرو برای رانندگی بر روی نواحی ناهموار مثل گلی، برفی، یخی، شنی و … بهینه سازی شوند.

وقتی بحث ویژگی‌های امنیتی می‌شود کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ پا به پای استانداردهای جهانی پیش می‌رود و ویژگی‌های پیشرفته کمکی در رانندگی را ارائه می‌دهد. این ماشین با کروز کنترل هوشمند بر پایه جهت یابی، راهنمای جلوگیری از تصادف شاخ به شاخ، راهنمای تصادف نقطه کور، مانیتورینگ نقطه کور، کنترل از راه دور برای پارک کردن و چندین ویژگی دیگر به خریداران تحویل داده می‌شود.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ اواخر سال جاری میلادی به صورت کامل رونمایی خواهد شد و اولین عرضه در ایالت متحده آمریکا هم اوایل الی اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی انجام خواهد شد. شرکت کیا هنوز قیمت دقیق این خودرو را مشخص نکرده است و احتمالا در رونمایی کامل کیا از قیمت، مدل‌های سفارشی و سایر ویژگی‌های Sportage پرده برداری خواهد شد.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۱۴۸٬۵۷۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha
    ;