۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
اقتصاد دانش بنیان به زودی از اقتصاد نفتی پیشی می‌گیرد
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

اقتصاد دانش بنیان به زودی از اقتصاد نفتی پیشی می‌گیرد

قزوین- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با فراهم شدن بسیاری از زیرساخت های علمی در کشور  اقتصاد دانش بنیان در رقابت تنگاتنگ با اقتصاد نفتی قرار دارد و به نظر می رسد به زودی پیشی هم خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری عصر دوشنبه در آیین بهره برداری از مجموعه آزمایشگاهی چشمه نور با حضور محمد جواد لاریجانی رئیس پژوهشگران دانش های بنیادی، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای و جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی که دنیا در حال توسعه تکنولوژی و فناوری های نوین است، تلاش برای زنده نگه داشتن اقتصاد نفتی بسیار غیر منطقی است و رقابت تنگاتنگ اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد نفتی میتواند سرنوشت اقتصادی ملت ها را مشخص کند.

وی گفت: اگرچه تلاش ما این بوده است که پروژه های بزرگ علمی با توان داخلی اجرایی شود، مدت زمان اجرای پروژه ها در بازه های بلند مدت تعریف می شود و در این مدت زمان کافی برای پژوهش و تامین زیرساخت های مناسب وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه فعالیت های علمی در کشور ایجاد شده است و اکنون باید با حمایت از شرکت های دانش بنیان و جوانان فعال در این حوزه منتظر اتفاقات خوب در این بخش باشیم.

ستاری عنوان کرد: اگرچه مشکلات اقتصادی اجرای برخی از پروژه ها را با مشکل مواجه کرده است اما به بهانه مشکلات اقتصادی کوتاهی در اجرای پروژه های زیرساختی و علمی در کشور پذیرفتنی نیست.

وی اظهار داشت: حوزه دانش بنیان در مبارزه یا دائمی با اقتصاد نفتی قرار دارد و راه پیروزی در این میدان حمایت از فعالین این حوزه است.

کد خبر: ۹۹٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha