۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
۷۰ درصد اراضی پرورش میگوی استان بوشهر مشکل سند دارند
تولیدکننده میگوی استان بوشهر:

۷۰ درصد اراضی پرورش میگوی استان بوشهر مشکل سند دارند

بوشهر- محمددوست تولیدکننده و مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر گفت: حدود ۷۰ درصد اراضی پرورش میگوی استان بوشهر مشکل سند دارند.

حسن محمددوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ابراز داشت: پرورش میگو از صنایع سودآور استان بوشهر است و در صورت توجه بیشتر و موثرتر مسئولان شاهد اشتغال زایی بسیار خوبی در این بخش خواهیم بود.

وی افزود: مسئولان استان سال‌هاست که به مساله اقتصاد دریامحور اشاره کرده و می‌کنند لکن در عمل توجه جدی به این حوزه نشده و از متولیان امور و مدیران انتظار داریم همکاری و همراهی بیشتر و موثرتری داشته باشند.

مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر خاطر نشان کرد: سایت‌های پرورش میگو در استان با مشکلات متعددی مواجه هستند که در زمینه زیرساختی نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی هستیم و در سالی که به نام سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" نامگذاری شده باید در این راستا تلاش بیشتری شود.

محمددوست تصریح کرد: ایجاد بیش از ۷ هزار شغل توسط پرورش دهندگان میگو نشان دهنده جایگاه این بخش است و مسئولان برای تثبیت اشتغال و معیشت خانوارها باید به مشکلات این حوزه رسیدگی کنند.

وی یادآور شد: صدور سند ثبتی برای اراضی پرورش میگو به یک دغدغه اساسی تبدیل شده و چنانچه این معضل رفع نشود، تولیدکنندگان با مشکلات بیشتری در زمینه‌های مختلف مواجه می‌شوند.

این فعال صنعت میگو اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد اراضی پرورش میگوی استان بوشهر مشکل سند دارند و با وجود پیگیری‌های زیادی که انجام داده‌ایم تاکنون نتیجه خاصی نگرفته ایم و نیازمند ورود جدی مسئولان است.

محمددوست بیان کرد: مسئولان شیلات استان باید همکاری و همراهی کنند تا تولیدکنندگان بدون دغدغه به دنبال تولید و افزایش کمی و کیفی تولیدات باشند و انتظار داریم در سال جاری این مشکل مرتفع شود.

وی افزود: حدود ۳ دهه از راه‌اندازی سایت‌های پرورش میگو در استان بوشهر می‌گذرد و نباید بیش از این، شاهد مشکلات برای این قشر باشیم.

کد خبر: ۹۹٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha