۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
طرح «توسعه و مانع‌زدایی صنعت برق کشور» روی میز هیات رئیسه مجلس
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خبر داد

طرح «توسعه و مانع‌زدایی صنعت برق کشور» روی میز هیات رئیسه مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح «توسعه و مانع‌زدایی صنعت برق کشور» تقدیم هیات رئیسه مجلس شده و اعضای کمیسیون انرژی آمادگی دارند در این زمینه با صاحب نظران حوزه صنعت برق تبادل همفکری داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی نخعی درباره طرح «توسعه و مانع‌زدایی صنعت برق کشور»، گفت: باتوجه به مشکلات گسترده قطعی برق، پیگیری‌ها و جلسه‌های متعددی را در کمیسیون انرژی انجام دادیم، همچنین به استناد تبصره ۱ ماده ۴۵ قانون آیین نامه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون انرژی گزارشی را تهیه کرده که در این گزارش، ضمن بیان مسئله، مهمترین دلایل وقوع این شرایط را گزارش دادیم و نهایتاً اعضای کمیسیون پیشنهاداتی را در قالب پیشنهادات کوتاه مدت و بلند مدت ارائه و خدمت سایر نمایندگان مجلس تحویل داده اند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین اکنون طرح دیگری در کمیسیون انرژی تحت عنوان طرح «توسعه ظرفیت‌های تولید و مدیریت مصرف برق کشور» در حال بررسی است. این طرح در قالب ۱۶ ماده روز گذشته اعلام وصول و که دو فوریتی پیش‌بینی شده و به زودی این طرح به رای گذاشته خواهد شد تا به مرحله تصویب برسد. با تصویب این طرح بسیاری از مشکلات کشور در زمینه تأمین برق در افق کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیگیری و قابل حل خواهد بود.

نخعی ادامه داد: در این طرح موارد متعددی پیش‌بینی شده که در آن می‌توان به سرفصل‌هایی نظیر کاهش مصرف انرژی، مانع‌زدایی از روند توسعه صنعت برق و افزایش تولید اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی اضافه کرد: این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده و اعضای کمیسیون انرژی آمادگی دارند در این زمینه با صاحب نظران حوزه صنعت برق و فعالان این بخش هم فکری داشته باشند تا بتوانند تجربیات و مطالعاتی که داشته‌اند را در اختیار نمایندگان کمیسیون قرار دهند تا نمایندگان بتوانند اقدامی مهم برای کمک به صنعت برق کشور انجام دهند.

کد خبر: ۹۹٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha