۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
رمزارز مقصر قطعی برق نیست
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

رمزارز مقصر قطعی برق نیست

مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه در بحث انرژی عده ای رمزارز را مجرم می دانند، این مسئله را تصوری ناصحیح خواند و تصریح کرد: مشکل قطعی برق در جای دیگر است.

به گزارش بازار، غلامرضا مرحبا در رابطه با گزارش نظارتی مجلس به منظور ساماندهی و استخراج رمزارزها گفت: رمزارزها در اقتصاد باید به عنوان یک فرصت تلقی شود به گونه ای که در حوزه تولید و ذخیره ارزش به کار آید.

وی همچنین رمزارز را راهی برای دور زدن تحریم و کسب ارز برای کشور مهم برشمرد و افزود: خود تامینی انرژی برای رمزارزها باعث می شود این حوزه به عنوان ذخیره گاه در نظر گرفته شود و با بسیح ظرفیت ها می توان به اعداد و ارقام خوبی دست یافت.

مرحبا تاکید کرد: فرایند تدوین قانون برای رمزارزها دستوری نیست اما وقتی به مرحله قانون و اجرا رسید، همه ملزم به اطاعت از قانون هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رمزارز ملی و به رسمیت شناختنِ همین نوع از رمزارزها از سوی صرافی ها، نگاهی صحیح است یا خیر، گفت: با توجه به اتهاماتی که در حال حاضر به بازار رمزارز زده می شود و عده ای درصدد انکار آن هستند و نقطه نظرات متعددی اعلام می شود، تصور می کنم اقدام مجلس مترقی است و آغازی خواهد بود بر راهی که بتوان از ظرفیت خوب رمزارزها بهره برداری کرد.

مرحبا همچنین جلوگیری از مبادلات مردم توسط رمزارزها را اشتباه خواند و افزود: ما در پی ایجاد چارچوب و قانون مند کردن رمزارز هستیم تا جلوی انکار آن و مبارزه با رمزارز را به هر بهانه ای بگیریم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه در بحث انرژی عده ای رمزارز را مجرم می دانند، این مسئله را تصوری نا صحیح خواند و تصریح کرد: مشکل قطعی برق در جای دیگر است و با وجود جو ایجاد شده، اقدام مجلس بسیار مناسب است.

مرحبا اضافه کرد: ما بحثی را در خصوص قصورات وزارت نیرو در حوزه انرژی و برق داریم و هم اینک اعلام می کنیم در حوزه برق با کمبود و نقص قانون رو به رو نیستیم.

وی تصریح کرد: شرایط کنونی به دلیلِ سیاستِ حاکم بر وزارت نیرو است؛ سیاستی که سال ها هیچ گونه نیروگاهی را در کشور ایجاد نکرد و انرژی های تجدید پذیر را راه اندازی نکردیم.

مرحبا معتقد است ایران سال ها به کشورهای همسایه برق فروخته است و اکنون که ما به انرژی نیازمندیم، این کشورها برق در اختیار ما نمی گذارند.

وی همچنین تامین ارز نیروگاه های بخش خصوصی را محل چالش عنوان کرد و گفت: این شرکت ها حتی قادر به تامین هزینه های جاری خودشان هم نیستند.

کد خبر: ۹۹٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha