۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
دره شهر مستعد کشت«به لیمو»/ محصولی  که به خارج از کشور هم صادر شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

دره شهر مستعد کشت«به لیمو»/ محصولی که به خارج از کشور هم صادر شد

ایلام- یک تولیدکننده گیاهان دارویی در ایلام با اشاره به اینکه شهرستان دره شهر مستعد کشت گیاه دارویی «به لیمو» است، گفت: محصولات این شهرستان به خارج از کشور نیز ارسال می شود.

مهدی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن بیان اینکه برای اولین بار چهار هکتار از اراضی زراعی خود را در شهرستان دره شهر به زیر کشت گیاه «به لیمو»  اختصاص داده‌ام، گفت: هم اکنون برداشت این محصول آغاز شده، این گیاه در گلخانه های شهرستان نشاء و  بعد از آن رشد و در زمین کشت می کنیم.

 وی افزود: این گیاه دارویی کم آب و صرفه اقتصادی بالایی دارد و هر فصلی یک بار برداشت می شود.

این تولیدکننده گیاهان دارویی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم به لیمو برداشت می شود، افزود: پیش بینی ما این است که در هر هکتار حدود یک تا یک و نیم تن برگ خشک به لیمو برداشت شود.

صادرات مازاد بر نیاز به خارج از کشور
جهانی افزود: خرید گیاه به لیمو هم تضمینی است چراکه هم در صنایع غذایی و دارویی کاربرد زیادی دارد.

این تولیدکننده گیاهان دارویی با اشاره به اینکه با مشارکت بنیاد برکت سطح زیر کشت این گیاه توسعه پیدا کرده است، افزود: این گیاه پس از برداشت در کارخانه های فرآوری شده به روش های مختلف تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود.

جهانی اضافه کرد: علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، مازاد تولید را به کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه صادر می کنیم.

دره شهر مستعد کشت«به لیمو»/ محصولی  که به خارج از کشور هم صادر شد

وی عنوان کرد: یکی از مزیت های اصلی این گیاه باارزش این است که عمری پنح ساله دارد و در طول سال نیز پنج بار برداشت می شود.

این تولیدکننده گیاهان دارویی بیان کرد: بنیاد برکت در راستای کشت های نوین در این شهرستان تاکنون ۵۰ هکتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم را داشته است.

 توسعه کشت ۱۰ نوع گیاه دارویی در شهرستان دره شهر
وی گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در دشت های زرخیز دره شهر علاوه بر احیا و پیشگیری از انقراض گونه های نادر دارویی زمینه اشتغال و درآمدزایی را نیز در این بخش فراهم کرده است ‌.

جهانی افزود: به لیمو گیاهی دارویی و خوش عطر و بو است که اخیرا در مزارع شهرستان دره شهر کاشت و برداشت می شود، این گیاه به صورت نشایی در گلخانه های شهرستان تولید و در مزارع کشت می شود.

وی با اشاره به مزیت های شهرستان دره شهر برای کشت گیاهان دارویی، افزود: توسعه کشت ۱۰ نوع گیاه دارویی هم اکنون در شهرستان دره شهر در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۹۹٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha