۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
 خرید مسکن آرزوی این روزهای مردم
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

خرید مسکن آرزوی این روزهای مردم

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز حوزه مسکن معضل است و مردم گرفتار رهن و اجاره شدند و خرید و فروش به یک آرزو تبدیل شده است.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی در رابطه با جداسازی وزارتخانه راه و شهرسازی اظهار کرد: وزیر ۱۷ معاون و وزیر سازمان زیر دست خود دارد که اگر هر روز با یکی از این افراد ارتباط بگیرد و کارها را سامان دهد، یکماه طول می کشد تا وقت به نفر بعدی برسد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد طرح جهش تولید مسکن توسط مجلس اجرایی شود و به زنجیره تامین مسکن _در حوزه تامین تسهیلات و حمایت و تامین زمین ارزان و تولید یک میلیون واحد مسکونی_ بیانجامد، تجربه قبلی به هیچ عنوان کارآمد نیست.

یوسفی افزود: اگر در صحن بدین نتیجه رسیدیم که وزارتخانه راه و شهرسازی تفکیک شود، جبران مافات خواهد شد و برنامه هایی مدون و قابل پایش خواهیم داشت.

وی همچنین در پاسخ به دیگر مهمان برنامه که به ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در دوره احمدی نژاد اشاره کرد، گفت: هیچ ادغامی صورت نگرفت؛ همان معاونت ها و کارها در حوزه راه و مسکن و... پیش رفت. یک وزیر ماند و همان معاونت ها کارها را پیش می برند.

یوسفی تاکید کرد که کشور علاوه بر مقوله های تک باید به سمت توسعه بنادر پیش رود ولی وزارت راه در توسعه بنادر ناتوان بوده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ایشان فرمودند شهر برای رونق یافتن، باید به راه سازی توجه کند. بنده سوال می کنم توسعه حمل و نقل درون شهری و ریلی با شهرداری است یا وزارت راه!؟ شما یک مثال بزنید که یک خط ریلی از تهران تا کرج توسط شهرداری تهران احداث شده یا وزارت راه و شهرسازی؟

یوسفی اضافه کرد: مگر هر موضوعی که به راه و جاده ارتباط داشت، لزوما باید یک وزارتخانه برای آن باشد؟ اگر اینگونه است پس وقتی مسکن و املاک زیر مجموعه وزارت راه هستند، پس شهرداری ها نیز ذیل وزارت راه ادغام شوند!؟

وی افزود: لازمه یک شهر داشتن تفرجگاه و بیمارستان و... است. اگر شهرهای ما به خوابگاه تبدیل شدند آیا به دلیلِ این بود که مدیریت واحد نداشتند؟ خیر. شهر یک موجود زنده است و لذا باید برای عامه مردم سیاست گذاری کرد.

یوسفی با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی به حوزه مسکن و راه توجه نکرده است، تاکید کرد که باید این وزارتخانه تفکیک شود.

این نماینده مجلس در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: امروز حوزه مسکن معضل است و مردم گرفتار رهن و اجاره شدند و خرید و فروش به یک آرزو تبدیل شده است.

کد خبر: ۹۹٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha