۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
اجرای ۱۱۹ هزار طرح بنیاد برکت در روستاها
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد

اجرای ۱۱۹ هزار طرح بنیاد برکت در روستاها

مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت، از اجرای ۱۱۸ هزار و ۸۹۸ طرح در حوزه‌های مختلف در روستاها خبر داد.

به گزارش بازار، امیرحسین مدنی در مراسم شکرانه تحقق ۱۰۰ روستای بدون بیکار با بیان اینکه این طرح‌ها در طول دو و نیم سال اجرا شده است گفت: ما ۶۱۸ بخش، ۴۶۳ شهرستان و ۴۰۳ شهرستان را تحت پوشش داریم.

وی افزود: ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) در ۹ هزار روستا، خدماتی از جمله عمرانی، زیربنایی و اشتغالزایی می‌کند گفت: ۵۶۹ مجری فعال در سامانه بنیاد برکت در حال وارد کردن اطلاعات افراد در روستاها هستند.

مدنی با بیان اینکه در مجموع با فعالیت‌های انجام شده ۳۵۶ هزار شغل ایجاد کرده ایم افزود: اجرای طرح کولبران یکی از اقدامات در بنیاد برکت است.

وی افزود: در سه استان کشور، تعداد طرح‌های مستقر شده چهار هزار و ۵۴۹ طرح است که امسال این تعداد را باید به ۸ هزار طرح برسانیم.

مدیرعامل بنیاد برکت به اقداماتی در حوزه زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزو: تاکنون در این زمینه دو هزار و ۲۹۵ طرح با ایجاد ۲۷هزار شغل اجرا کردیم که اکثر این‌ها در دل روستاها بوده است.

مدنی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار طرح از مجموع طرح‌ها در روستاها اجرا شده است گفت: امروز بیش از ۶۶ هزار نصب نرم افزار برکت را داشته ایم که همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نرم افزار برکت در حوزه‌های مختلف می‌تواند اطلاعات افراد را بگیرد گفت: در حوزه بنگاهی و کارگاهی، ۱۴۰۰ طرح ورودی داشتیم که افراد اطلاعات خود را در نرم‌افزار برکت ثبت کرده‌اند.

رئیس بنیاد برکت با بیان اینکه همه فرایندها در مشاغل خرد و خانگی از روستا تا بانک از طریق نرم‌افزار برکت اتفاق می‌افتد افزود: به زودی فعالیت رسانه‌ای حوزه برکت همدلی نیز آغاز می‌شود.

مدنی به نرم‌افزار «به روستا برمی گردم» اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۵۶۰ درخواست در نرم افزار ثبت شده است.

وی با بیان اینکه فرایند ۲۵۹۴ طرح به اتمام رسیده است افزود: این طرح‌ها اکنون در مرحله معرفی به بانک و در حال تکمیل است.

مدنی با اشاره به آغاز ۷۴۴ طرح به روستا برمی گردیم گفت: ۱۱۴۴ طرح نیز در حال تکمیل فرایند است.

وی افزود: همه مردم می‌توانند تمام اقدامات و کارهای انجام شده در روستا در حوزه‌های مختلف را مشاهده کنند.

مدنی تهیه شناسنامه روستا، شهرستان را یکی دیگر از اقدامات بنیاد برکت بیان کرد و گفت: اکنون برای حدود چهار هزار روستا شناسنامه روستایی تهیه شده است.

وی افزود: در این شناسنامه، تعداد افراد اعم از زن و مرد و تعداد زمین‌های آبی و دیمی، دام‌های سبک و سنگین و امکاناتی که در روستا وجود دارد لحاظ شده و اطلاعات روستا به ریز وجود دارد.

مدنی گفت امسال بنا داریم به هزار روستای بدون بیکار در دست یابیم و ۱۱۸ هزار طرح اجرا شده در روستاها را به ۲۰۰ هزار طرح برسانیم.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) به فعالیت‌های مختلف این بنیاد اشاره کرد و گفت: این اقدامات با تلاش شبانه روزی همکاران در این بنیاد اجرا شده است.

مدنی با بیان اینکه امسال ۷ هزار میلیارد تومان تفاهمنامه با بانک‌ها امضاء شده است گفت: در حوزه بنگاهی نیز شاهد تحول هستیم چراکه در این حوزه تکمیل زنجیره اتفاق می‌افتد و بیش از ۱۰ تا ۱۵ برابر نسبت به سال‌های گذشته در این بنگاه‌ها سرمایه گذاری صورت میگیرد.

وی اضافه کرد: امسال برای ۳۰۰ بنگاه سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت که واقعاً عدد قابل توجهی است.
مدیرعامل بنیاد برکت به فعالیت‌ها در حوزه عمرانی اشاره کرد و گفت: فقط در این دو سال، به هزار روستای آبرسانی صورت گرفته است.

وی مدرسه سازی را یکی دیگر از اقدامات بنیاد برکت بیان کرد و افزود: اول مهر امسال ۵۰۰ مدرسه افتتاح خواهد شد که این اعداد و ارقام بی‌نظیر است.

مدنی با بیان اینکه شأن مردم و روستائیان ما بالاتر از اقداماتی است که صورت گرفته است گفت: باید حرکتمان جهشی و گسترده‌تر شود.

کد خبر: ۹۹٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha