۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
بسیج کامیونداران برای انتقال کالاهای اساسی و نهاده های دامی از بنادر
نایب ‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد

بسیج کامیونداران برای انتقال کالاهای اساسی و نهاده های دامی از بنادر

عسکری، نایب ‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با هماهنگی راه‌آهن ۵۰۰ واگن ریلی برای حل مشکل توزیع نهاده‌های دامی بکار گرفته می شود.

به گزارش بازار، نایب ‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴ میلیون تن نهاده دامی در بنادر کشور وجود دارد، اظهار کرد: این نهاده‌ها یا در حال تخلیه هستند یا در کشتی‌ها در لنگرگاه‌های بنادر پهلو گرفته‌اند.

وی ادامه داد: به رغم ورود حجم قابل توجه نهاده دامی به بنادر کشور، مشکلات در تامین نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان و آشفتگی در بازار آن‌ها وجود دارد.

عسکری با اشاره به سفر چند روز پیش اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به بندر امام (ره)، گفت: در بازدید از بندر امام خمینی (ره) مشخص شد معضل اصلی مربوط به توزیع و حمل و نقل نهاده‌های دامی است.

وی افزود: برای رفع این معضل استانداری‌های سراسر کشور را پای کار آوردیم تا با رهسپار کردن کامیون‌ها به بنادر توزیع نهاده‌های دامی تسهیل شود.

عسکری از بسیج ۳ هزار کامیون از سراسر کشور برای حمل نهاده‌های دامی از بنادر خبر داد و گفت: همچنین با هماهنگی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) ۵۰۰ واگن ریلی برای حل مشکل توزیع نهاده‌های دامی به کار گرفته می‌شود.

به گفته وی؛ ‌ بخشی از مشکلات توزیع نهاده‌های دامی به سامانه بازارگاه (سامانه توزیع خوراک دام و طیور کشور) مربوط می‌شود که با همکاری وزارت جهادکشاورزی ایرادات آن در حال مرتفع شدن است.

نماینده مردم داراب و زریندشت تصریح کرد: علاوه بر بانک مرکزی، خاطیان دیگری نیز در تامین و توزیع نهاده‌های دامی هستند که لیست آن‌ها را برای ارسال به دستگاه‌های امنیتی آماده کرده‌ایم.

عسکری ابزار امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته شاهد حل مشکل توزیع نهاده‌های دامی و رفع دغدغه تامین آن‌ها برای مرغداران و دامداران باشیم.

کد خبر: ۹۹٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha