۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۷
پالایشگاه‌ و پتروشیمی‌ باید یک زنجیره کامل شوند| تمام نفتی که استخراج می کنیم به فرآورده تبدیل شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو بابازار:

پالایشگاه‌ و پتروشیمی‌ باید یک زنجیره کامل شوند| تمام نفتی که استخراج می کنیم به فرآورده تبدیل شود

شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت آینده در بخش نفت با در نظر گرفتن تداوم تحریم‌ها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد لذا باید سیستم پالایشگاهی مان با پتروشیمی‌ها همراه شده و یک زنجیره کامل باشد.

مالک شریعتی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با بیان اینکه سرفصل اقداماتی که دولت سیزدهم در بخش انرژی باید دنبال کند کاهش شدت مصرف انرژی در کشور است، گفت: ما از ابتدای برنامه پنجم تا انتهای برنامه ششم توسعه باید به یک دوم مصرف انرژی دست پیدا می‌کردیم اما با افزایش انرژی هم مواجه بوده ایم و این یعنی فاجعه.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اصلاح شدت مصرف انرژی نیازمند سیاست‌های تقنینی، برنامه‌ ای و اصلاح تجهیزات بخش انرژی است، بیان داشت: تا این موارد اصلاح نشود شدت انرژی بالا خواهد بود و عمدتا ما نمی‌توانیم در این بخش توسعه پیدا کنیم.

 وی تاکید کرد: ما به جای اینکه برویم و گاز بیشتری از مخازن استخراج کنیم باید به دنبال این باشیم تا گازی که استخراج می‌شود را بهینه مصرف کنیم.

 دولت آینده با نظر به تداوم تحریم‌ها در بخش نفت برنامه ریزی کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ما مصرف انرژی در کشور را ۱۰ درصد بهینه کنیم اندازه یک فاز پارس جنوبی صرفه جویی کرده و انگار چند نیروگاه تاسیس کرده ایم.

شریعتی تاکید کرد: همچنین دولت آینده باید در بخش نفت با در نظر گرفتن تداوم تحریم‌ها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد لذا ما باید سیستم پالایشگاهی مان با پتروشیمی‌ها همراه شده و  یک زنجیره کامل باشد و این اقدامات را به نحوی جلو برویم که تمام نفتی که استخراج میکنیم به فرآورده تبدیل شود تا تحریم ناپذیر شویم.

کد خبر: ۹۹٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha