۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کمبود مواد اولیه در تولید واکسن «برکت» کذب محض است
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام:

کمبود مواد اولیه در تولید واکسن «برکت» کذب محض است

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: این که گفته می‌شود ژل و مواد اولیه در تولید واکسن برکت دچار کمبود شده، کذب محض است.

به گزارش بازار، محمد مخبر در حاشیه مراسم شکرانه تحقق ۱۰۰ روستای بدون بیکار و آغاز عملیات اشتغالزایی برای تحقق یک هزار روستای بدون بیکار در سال ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران افزود: خط تولید واکسن برکت کاملا فعال است و با وجود تأخیر یک ماهه در تولید واکسن، اگر مشکلی در تولید پیش نیاید فکر میکنم بتوانیم به وعده‌ها عمل کنیم.

وی با بیان این که تا امروز هیچ مشکلی در خطوط تولید نداشتیم، گفت: خبرنگاران رسانه‌ها باید از خطوط تولید واکسن بازدید کنند و به عظمت آن پی ببرند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به طرح برخی مسائل از جمله ایجاد خلل در خط تولید، نبود مواد اولیه و عمل نکردن به وعده‌ها در تولید واکسن افزود: نمی‌دانم چرا این مسائل مطرح می‌شود.

مخبر گفت: با توجه به این که خط یک تولید واکسن در اوایل اردیبهشت راه اندازی شد، از خرداد تولید واکسن را آغاز کنیم.

وی با بیان این که انتظار بر این بود که در خرداد تولید ۳ میلیون دُز واکسن آغاز شود، افزود: ما نمی‌توانستیم تولید را شروع کنیم که مجوز استفاده عمومی صادر می‌شد. چرا که نمی‌توان تولیدات را در انبار نگهداری کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به صدور مجوز برای واکسیناسیون عمومی با واکسن برکت از ۲۵ خرداد گفت: از ۲۵ خرداد تا امروز که ۲۶ تیر ماه است بیش از ۳ میلیون واکسن تولید و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دُز تحویل شده است.

مخبر افزود: ظرف امروز یا فردا نیز ۲۰۰ هزار دُز واکسن دیگر تحویل می‌شود و تا آخر این هفته ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دُز دیگر تحویل خواهد شد.

وی با بیان این که خط یک تولید واکسن در هفته، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز است و به مرور تحویل وزارت بهداشت خواهد شد، گفت: مطلبی در ذهن برخی شکل گرفته که چگونه می‌توان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز، تا شهریور امسال ۵۰ میلیون دُز تحویل داد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: این مسائل در حالی مطرح می‌شود که ما دارای سه خط تولید هستیم.

مخبر افزود: خط یک تولید واکسن که راه اندازی شده تاکنون ۳ میلیون دُز تولید کرده و تولیدش ادامه دارد.

وی اضافه کرد: خط دو با تکیه بر تلاش دانشمندان راه افتاده و اکنون در حال تست راه اندازی است و تا هفته اول مرداد به بهره برداری می‌رسد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: خط دو نیز هفته‌ای ۲ میلیون دُز واکسن تولید و تحویل خواهد داد.

مخبر با بیان این که خط سه تولید واکسن نیز تا پایان مرداد راه اندازی می‌شود، افزود: این خط هفته‌ای ۶ میلیون دُز واکسن تولید می‌کند و این ارقام را که کنار هم می‌گذاریم تولید ۵۰ میلیون دُز تا پایان شهریور محقق خواهد شد.

وی درباره نگارش مقالات مربوط به تولید واکسن گفت: یک تیم ۲۰ نفره از دانشمندان کشور در حال مستند کردن اقدامات مربوط به تولید واکسن و تهیه این مقالات است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: مقاله نخست در خصوص تست حیوانی تهیه شد و فاز اول و دوم تست انسانی نیز به زودی چاپ خواهد شد.

مخبر ابراز امیدواری کرد: تست هر سه فاز ظرف دو تا سه ماه آینده در مجلات بین المللی چاپ شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: همه مستندات بسیار خوب تهیه شده و نتایج آن فوق العاده بوده است.

کد خبر: ۹۹٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha