۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
۲۰ درصد از مساحت گلستان دچار فرونشست زمین شده است
استاندار گلستان:

۲۰ درصد از مساحت گلستان دچار فرونشست زمین شده است

گرگان- استاندار گلستان گفت: حدود ۲۰ درصد مساحت استان گلستان در مناطق مختلف حداکثر تا ۲۲ سانتی متر در سال فرونشست داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان نقشه برداری، حدود ۲۰ درصد مساحت استان گلستان در جاهای مختلف فرو نشست داشته است که حداکثر آن ۲۲ سانتی متر در سال است.

وی یکی از دلایل فرونشست زمین را برداشت غیر اصولی از چاه های عمیق دانست و بیان کرد: کاهش نزولات آسمانی، کم آبی و خشکسالی از موضوعاتی است که این روزها برای مردم دغدغه شده است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از پیامدهای خشکسالی در گلستان اقدامات اساسی انجام شود افزود: بین ۱۵ تا ۱۷ هزار چاه غیر مجاز در استان وجود دارد که لازم است شرکت آب منطقه ای نسبت به بستن چاه های غیر مجاز اقدام کند

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی نیز تسهیلات کم بهره یا مجوز کشت های گلخانه ای به کسانی که چاه های آن ها مسدود شده است ارائه دهند که اشتغال تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس سند سازگاری با کم آبی استان  که در اسفند ۹۹ برای  پنج سال آینده مصوب شده، دستگاه هایی مثل جهادکشاورزی، آب منطقه ای و آب و فاضلاب از محل صرفه جوئی باید بتوانند ۲۴۱ میلیون متر مکعب آب طی پنج سال صرفه جوئی و اثر بخشی داشته باشند.

کد خبر: ۹۹٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha