۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
ثبت حدود ۵۳ میلیون هکتار از اراضی ملی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد

ثبت حدود ۵۳ میلیون هکتار از اراضی ملی

خدائیان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: تاکنون حدود ۵۳ میلیون هکتار از اراضی ملی ثبت شده است که تا پایان سال ۹۰ درصد اراضی ملی و دولتی تثبیت می‌شود.

به گزارش بازار، ذبیح الله خدائیان در پاسخ به سوالی درباره میزان رفع تصرف اراضی ملی در دوران تحول قوه قضاییه، افزود: در سند تحول قضایی اولویت اصلی ثبیت اراضی ملی و دولتی است و ما نیز تاکنون بر اساس سند پیش رفتیم که در حال حاضر بخش اعظمی از منابع طبیعی ما تثبیت و برای آن‌ها سند مالکیت صادر شده است.

وی گفت: در دوران تحول دستگاه قضا برای حدود ۵۳ میلیون هکتار از اراضی سند مالکیت صادر کردیم و حدود ۶۴ میلیون هکتار نیز در سال گذشته ثبیت سند شده است.

خدائیان ادامه داد: بخش اعظم این صدور اسناد و تثبیت اراضی مربوط به منابع طبیعی است و امیدواریم امسال بیش از ۹۰ درصد اراضی ملی و دولتی را تثبیت کنیم.

وی افزود: بر اساس سند تحول قضایی، تکالیفی برای سازمان ثبت اسناد طی سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شده که در حال حاضر بسیاری از برنامه‌های کوتاه مدت به پایان رسیده، بیش از ۶۰ درصد برنامه‌های میان مدت هم به نتیجه رسیده و حتی برخی از آن‌ها عملیاتی شده است.

رئیس سازمان ثبت اسنادو املاک کشور تاکید کرد: ما با تمام ظرفیت‌ها سعی می‌کنیم این سند را در سازمان به اجرا بگذاریم به خصوص درباره طرح کاداستر و مشخص شدن حدود اراضی ملی، برنامه‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم.

خدائیان در پاسخ به این سوال که نگاه دستگاه قضا در دوره ریاست جدید به اجرای سند تحول قضایی به چه شکل خواهد بود، گفت: سند تحول قضایی یک سند شخص محور نیست و طبیعتا سندی است که بر اساس وضعیت موجود و شناسایی نیازهایی که در دستگاه قضا وجود دارد، تدوین شده و دستور کار این دوره هم خواهد بود.

کد خبر: ۹۹٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha