۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
مراودات تجاری یک میلیارد دلاری زنجان با ارمنستان قابل دسترسی است
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

مراودات تجاری یک میلیارد دلاری زنجان با ارمنستان قابل دسترسی است

زنحان- رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: مراودات تجاری ایران و ارمنستان می‌تواند ارتقا پیدا کند و مراودات تجاری یک میلیارد دلاری زنجان با ارمنستان قابل دسترسی است

به گزارش خبرنگار بازار، علی یگانه فرد عصر پنج شنبه در نشست سفیر جمهوری ارمنستان با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی زنجان، گفت: زمینه‌های همکاری استان زنجان با ارمنستان مشخص شده و تعدادی از تجار که دارای روابط تجاری با ارمنستان بوده دچار مشکلاتی هستند.

وی اظهار کرد: ارمنستان تنها کشور همسایه مسیحی ایران است که همواره دارای روابط مناسب و خوبی با ایران بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: حضور هموطنان مسیحی در اقصی نقاط کشور پل ارتباطی بین ایران و ارمنستان بوده و در همه حوزه‌های علم و فرهنگ قابل لمس و نقش تاثیرگذاری دارند. 

یگانه فرد با بیان اینکه مراودات تجاری ایران و ارمنستان می‌تواند ارتقا پیدا کند،تاکید کرد: مراودات تجاری یک میلیارد دلاری زنجان با ارمنستان قابل دسترسی است

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان زنجان از سوی اتاق  بازرگانی جمع‌بندی شده در بخش‌های مختلفی به سفرا و هیأت‌های تجاری خارجی عرضه می‌شود،گفت: با توجه به ظرفیت استانی و تصویب منطقه ویژه اقتصادی زنجان و فرودگاه آمادگی برای جذب سرمایه‌گذار و همکاری مشترک با پیگیری‌های بعدی عملیاتی کنیم. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: پیشنهادات اتاق بازرگانی در بخش‌های مختلفی تقسیم بندی شده  است تا همکاری ها تقویت شود. 

یگانه فرد بر لزوم هماهنگی لازم با یکی از استان‌های ارمنستان ،استان «لوری» برای همکاری مشترک و امضای تفاهم نامه با اتاق بازرگانی آن شهر با اتاق بازرگانی زنجان است تاکید کرد و افزود: آمادگی اعزام یک هیأت تجاری به ارمنستان و متقابل آمادگی پذیرش یک هیأت از این کشور در نیمه دوم سال به زنجان نیز از دیگر برنامه‌های گسترش همکاری است.

وی تصریح کرد: باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تولید مشترک و صادرات به  اتحادیه اروپا مشخص و به فعالان اقتصادی استان زنجان معرفی شود.

کد خبر: ۹۹٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha