۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
رایزنی برای افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و قزاقستان
در نشست مشترک تجار ایران و قزاقستان مطرح شد؛

رایزنی برای افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و قزاقستان

رئیس اداره آسیای مرکزی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نشست مشترک تجار ایران و قزاقستان خبر داد و گفت: این نشست به منظور رایزنی برای افزایش حجم مبادلات و آشنایی فعالان تجاری دو کشور برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، رحمت‌اله خرمالی، اظهار داشت: برگزاری نشست‌های مشترک تجار به صورت حضوری و غیرحضوری فرصتی مغتنم جهت آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با یکدیگر، به ویژه کشورهای همسایه پیرامون دریای خزر است.  

وی افزود: با توجه به کاهش محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و تداوم برگزاری رویدادهای تجاری ماننو نشست تجار دو کشور ایران و قزاقستان و همچنین توسعه حمل و نقل دریایی و ریلی، در سال جاری حجم مبادلات ایران با کشورهای  اتحادیه اقتصادی اوراسیا و به ویژه قزاقستان افزایش خواهد یافت.

خاطرنشان می‌سازد، در این نشست تجار در زمینه‌های حمل و نقل، غلات، کشاورزی، نفت و گاز، پتروشیمی و محصولات شیمیایی و ارتباطات با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند.

گفتنی است، این نشست با حضور رئیس باشگاه دیپلماتیک آستانه قزاقستان، رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان، دبیر میز قزاقستان دفتر اروپا و امریکا و نماینده سفارت قزاقستان در تهران برگزار شد.

کد خبر: ۹۹٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha