۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
انتقال ۳۰ درصد از ترافیک آزادراه تهران-کرج به آزادراه همت-کرج
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

انتقال ۳۰ درصد از ترافیک آزادراه تهران-کرج به آزادراه همت-کرج

معاون وزیر راه و شهرسازی، از انتقال ۳۰ درصد از ترافیک آزادراه تهران- کرج به شهید همت-کرج خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در آیین بهره برداری از قطعه ۲ و ۳ آزادراه شهید همت - کرج با بیان اینکه تا پایان سال ۹۹ دو آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از آبیک تا چرمشهر در چهار قطعه به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون ۱۲۰ کیلومتر آن آسفالت شده و آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر در بهار ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: دو آزادراه اصفهان ـ شیراز و اراک ـ خرم‌آباد که قطعه خرم‌آباد تا بروجرد آن به طول ۶۲ کیلومتر است نیز، در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزادراه شهید همت ـ کرج گفت: با بهره‌برداری از این آزادراه، ۲۵ تا ۳۰ درصد ترافیک آزادراه فعلی تهران ـ کرج به این محور منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: آزادراه همت ـ کرج سه قطعه دارد که از انتهای منطقه ۲۲ تهران تا گرمدره، قطعه یک آن بوده و از سال ۹۱ زیر بار ترافیک قرار دارد. قطعات ۲ و ۳ نیز از گرمدره تا شهرک جهان‌نمای کرج به طول ۵.۱ کیلومتر و از آنجا تا ابتدای جاده چالوس به درازا می‌انجامد که مجموع این دو قطعه، ۹.۶ کیلومتر است.

وی هزینه احداث این دو قطعه را ۶۵۰ میلیارد تومان عنوان و اظهار داشت: ۸۵ درصد مسیر کوهستانی بود؛ اما با توجه به اینکه در جوار دکل‌های برق فشار قوی ۲ پادگان و مناطق مسکونی قرار داشت، کل عملیات راهسازی مسیر بدون انفجار و به صورت مکانیکی انجام گرفت.

به گفته خادمی، از سال ۹۲ عملیات اجرایی این محور آغاز شد و به دستور استاندار البرز توانستیم اراضی مسیر را تملک کنیم.

کد خبر: ۹٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha