۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
افزایش محدود قیمت جهانی طلا

افزایش محدود قیمت جهانی طلا

قیمت طلا در انتظار اعلام نرخ تورم ایالات متحده و اظهارات رییس بانک فدرال رزرو، اندکی افزایش داشت.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، با توجه به نگرانی های مداوم در مورد شیوع Covid-۱۹، روز دوشنبه قیمت طلا بیشتر شد، در حالی که سرمایه گذاران منتظر اعلام آمار تورم ایالات متحده در این هفته و اظهارات جروم پاول رییس فدرال رزرو هستند.

هر اونس طلای اسپات با افزایش ۰.۱ درصدی به ۱۸۰۹.۳۴ دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با کاهش ۰.۱ درصدی به ۱۸۰۹.۳ دلار رسید. این بازار داده های شاخص قیمت مصرف کننده را در روز سه شنبه و حضور پاول قبل از کنگره در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه را زیر نظر خواهد گرفت تا نشانه هایی از سیاست بانک مرکزی به دست آورد. کمبود مواد و دشواری های استخدام مانع از بهبود اقتصادی ایالات متحده از همه گیری شده و تورم گذرایی را به وجود آورده است.

کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا گفت: بانک مرکزی اروپا در جلسه بعدی خود دستورالعمل های مربوط به مراحل سیاست بعدی را تغییر می دهد تا استراتژی جدید خود را منعکس کند و نشان دهد که خطر تورم دوباره، جدی است.

وزرای دارایی ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان روز شنبه هشدار دادند: افزایش موارد ابتلای گونه های جدید ویروس کرونا و دسترسی ضعیف به واکسن ها در کشورهای در حال توسعه، بهبود اقتصاد جهانی را تهدید می کند. یک نهاد نظارتی انگلیس گفت: بانک هایی که معاملات طلا را در لندن تسویه می کنند می توانند برای معافیت از مقررات شدیدتر در ژانویه ۲۰۲۲ درخواست دهند. هفته گذشته تقاضای طلا در هند و مراکز اصلی دیگر کاهش یافت.

کد خبر: ۹۸٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha