۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
کاهش ۶۳ درصدی آمار حوادث به وقوع پیوسته در واحدهای صنعتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

کاهش ۶۳ درصدی آمار حوادث به وقوع پیوسته در واحدهای صنعتی

رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش آمار حوادث به وقوع پیوسته در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان با اعلام این خبر در نشست شورای هماهنگی کارگروه‌های مدیریت بحران شرکت‌های استانی تابعه اظهار داشت: حوادث به وقوع پیوسته در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۳ درصد و نسبت به سال ۱۳۹۶، ۷۷ درصد کاهش داشته و روزهای بدون حادثه نیز از ۲.۵ درصد به ۳.۲ روز افزایش پیدا کرده است.

وی دلیل این امر را اهتمام به ممیزی ایمنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی به بهره برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی عنوان کرد و افزود: اصل پیشگیری از وقوع حوادث و کنترل از مبداء همواره ملاک و هدف برنامه‌های درنظر گرفته شده این سازمان بوده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تجزیه و تحلیل حوادث شغلی و ترویج درس‌ آموزی از حوادث برای واحدهای تولیدی، ارزیابی ریسک واحدهای کوچک و متوسط در راستای کاهش هزینه‌های آن‌ها و ارائه نتایج در قالب مشاوره به منظور پیشگیری از حوادث، ممیزی ایمنی واحدها، آموزش‌های علمی و کاربردی گسترده، تجهیز و توسعه ناوگان خدمات ایمنی و آتش ‌نشانی و شبکه شیرهای آتش ‌نشانی را به‌عنوان اهم فعالیت‌های انجام شده در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش این سازمان برشمرد.

رسولیان اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز ممیزی ایمنی شده و نقاط تأثیرگذار در راستای کاهش آمار حوادث به آن‌ها مشاوره داده شده است.

وی ادامه‌ داد: از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از یک میلیون و ۴۴۷ هزار نفر ـ ساعت دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار و سعی شده که هر سال میزان آموزش‌ها با رشد خوبی همراه باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تعداد خودروهای عملیاتی امداد و نجات و اطفای حریق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز تا پایان سال ۱۳۹۹ به ۳۲۷ خودرو در ۲۷۴ ایستگاه رسیده، به‌طوری که اکنون ۷۹ درصد از واحدهای تولیدی مستقر و ۸۴ درصد از اشتغال موجود تحت پوشش خدمات آتش نشانی هستند.

شایان ذکر است، مجموعه اقدامات انجام گرفته در حوزه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور منجر به انتخاب سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان سازمان برگزیده و فعال در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در میان سازمان‌های وابسته و تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت شد و تقدیر وزیر صنعت، معدن و تجارت را درپی داشت.

کد خبر: ۹۸٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha