۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
ظرفیت استان های بیشتری برای توزیع نهاده های دامی به کار گرفته شود
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

ظرفیت استان های بیشتری برای توزیع نهاده های دامی به کار گرفته شود

عسکری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم گفت: متاسفانه پس از گذشت ۹ روز، تنها ظرفیت حمل و نقل سه استان برای توزیع نهاده های دامی دپو شده به کارگرفته شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عصر دیروز (یکشنبه ۲۰ تیرماه) در نشست جمع بندی نظارت میدانی بر توزیع نهاده های دامی دپو شده در بندر امام خمینی (ره) گفت: شرکت پشتیبانی امور دام اگر در زمینه حمل نهاده های دامی با استفاده از کامیون مشکل دارد، می تواند با هماهنگی با بخش ریلی این نهاده ها را منتقل کند، راه آهن ظرفیت حمل ۲۱۵ واگن در روز را دارد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل کمبود نهاده، دام های مولد در حال از بین رفتن هستند و این موضوع در آینده به بحرانی بزرگ تبدیل می شود، عنوان کرد: با هماهنگی وزارت کشور، استانداران مکلف شدند به تناسب نیاز خود نهاده های دامی را با استفاده از ظرفیت ریلی و جاده ای هر استان منتقل کنند.

وی با اشاره به احتمال وقوع حریق برای کنجاله های سویای دپو شده بر لزوم توجه شرکت پشتیبانی امور دام به این موضوع تاکید کرد و ادامه داد: وظیفه نمایندگان مجلس نظارت و قانونگذاری است، ما به عنوان نماینده مردم باید در مقابل آنها پاسخگو باشیم.

عسکری با بیان اینکه راه آهن و شرکت پشتیبانی امور دام باید طی نشستی، مشکلات حمل نهاده را با استفاده از توان ریلی برطرف کنند، تصریح کرد: در صورت کم کاری هر نهادی در زمینه توزیع نهاده های دپو شده در بندر امام خمینی (ره)، دستگاه متخلف به قوه قضائیه معرفی می شود، زیرا دود کم کاری آنها به چشم مردم می رود و موجب افزایش قیمت گوشت قرمز و سفید می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه رانندگان کامیون ها از عملکرد شرکت های خصوصی واردکننده نهاده در مقایسه با بخش دولتی رضایت بیشتری دارند، ادامه داد: مقرر شده است وزارت کشور از ظرفیت حمل و نقل هر استان برای توزیع نهاده های دپو شده استفاده کند، همه موانع برای حمل و نقل به استان ها باید برطرف شده و مشوق هایی برای شرکت ها مدنظر قرار بگیرد.

 نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری ها در زمینه توزیع نهاده های دامی مناسب بوده ولی کافی نیست، بیان کرد: در زمینه نظارت های سازمان دامپزشکی، سازمان محیط زیست و استاندارد درخصوص ترخیص نهاده های دامی مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه احیای دام های مولد به ۸ تا ۱۰ سال زمان نیاز دارد، ادامه داد: باید با همکاری و کمک به یکدیگر تلاش کنیم تا شاهد کشتار دام های مولد و مشکلات به وجود آمده پس از آن نباشیم.

عسکری با تاکید بر اینکه بنا بر اعلام مسئولان بندر امام خمینی (ره) هیچگونه مشکلی درخصوص توزین کامیون های حمل نهاده وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در مدت ۹ روز گذشته تنها ظرفیت حمل و نقل ۳ استان برای حمل نهاده های دامی به کارگیری شده است که قابل قبول نیست.

کد خبر: ۹۸٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha