۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعهد مازاد بر اعتبار نبوده
سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعهد مازاد بر اعتبار نبوده

سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد که اجرای متناسب سازی در سال ۱۳۹۹ و تداوم آن در سال ۱۴۰۰ به هیچ عنوان تعهد مازاد بر اعتبار نبوده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، در پی انتشار گزارشی در نشریات کشور با عنوان «۸ سال دردسرسازی برای دولت جدید»، این سازمان در گزارشی اعلام کرد:

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مطالبات ۱۰ ساله این قشر از جامعه بود که در سال ۱۳۹۹ از محل منابع مندرج در بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ اجرایی شد که رشد حدود ۴۵ درصدی حقوق بازنشستگان رضایت جدی آن‌ها را در پی داشت.

با توجه به اجرای متناسب‌سازی از مهرماه سال۱۳۹۹ منابع لازم برای تداوم متناسب‌سازی نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بند (و) تبصره ۲ منظور شده که با تغییراتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

بر اساس ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و لحاظ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در جزء (۱) بند (۲) تبصره (۲) تداوم متناسب‌سازی نیز از محل بخشی از منابع مذکور در حال اجرا است.

بنابراین، با توجه به موارد فوق اجرای متناسب سازی در سال ۱۳۹۹ و تداوم آن در سال ۱۴۰۰ کاملاً بر اساس منابع مندرج در قانون بودجه بوده و به هیچ عنوان تعهد مازاد بر اعتبار نبوده است.

کد خبر: ۹۸٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha