۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
برگشتی چک‌های جدید یک سوم شد
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی:

برگشتی چک‌های جدید یک سوم شد

محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: میزان برگشتی چک‌های جدید بنفش رنگ یک سوم چک‌های قدیمی است.

به گزارش بازار، مهران محرمیان در پیامی در فضای مجازی از این موضوع به عنوان بازگشت اعتبار چک یاد کرد و گفت: در حالی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ درصد از چک‌های قدیمی برگشت خورده‌اند میزان برگشتی چک‌های بنفش رنگ جدید صیادی فقط ۳ و نیم درصد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: کاهش چشمگیر چک‌های برگشتی بنفش رنگ، نشان می‌دهد میزان اعتماد به چک‌های جدید نیز افزایش یافته و مردم با خیال آسوده‌تر می‌توانند از این چک‌ها در مراودات مالی خود استفاده کنند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تصریح کرد، با فعال شدن میزان اعتبار اشخاص هنگام صدور چک، میزان چک‌های برگشتی کاهش بیشتری نیز خواهد داشت.

دسته چک‌های جدید صیادی که یکی از مشخصه‌های آن‌ها رنگ بنفش است از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ در بانک‌ها توزیع شدند و بر اساس اطلاع رسانی‌های انجام شده این چک‌ها باید در سامانه صیاد ثبت شوند.

ابزارهای دسترسی به سامانه صیاد در برنامک‌های پرداخت موبایلی، اینترنت بانک و همراه بانک، پیامک و همچنین وب سایت بانک مرکزی قابل دسترس است و بانک مرکزی درصدد است خدمت جدیدی را راه اندازی کند که به واسطه آن، گیرنده در زمان دریافت چک، می‌تواند از ثبت یا عدم ثبت چک‌های جدید در سامانه صیاد اطمینان حاصل کند.

ارائه خدمات درخصوص قانون جدید چک از طریق دستگاه‌های خودپرداز نیز در برنامه بانک مرکزی است و همچنین فراهم شدن امکان ثبت و تأیید چک از طریق کدهای دستوری USSD و پیامک نیز در دستور کار برنامه بانک مرکزی قرار دارد.

طبق اعلام بانک مرکزی ارائه خدمات مرتبط با قانون جدید چک از طریق پیامک، تا پایان تیر فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۹۸٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha