۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
 نگاه مسئولان به حوزه معدن باید تغییر کند
رئیس کمیسیون صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران:

نگاه مسئولان به حوزه معدن باید تغییر کند

رئیس کمیسیون صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مردم از آثار معدن برخوردار نشده اند و اشتغال و تولید به خطر است افزود: نگاه مسئولان به حوزه معدن باید تغییر کرده و از اشتغال حمایت شود.

به گزارش بازار، بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه معادن راکد باید واگذار گردد گفت: معادنی که به دلایلی فعالیت ندارند باید به افرادی که تخصص و سرمایه دارند واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع واگذاری معادن دو سالی است مطرح شده افزود: با تغییراتی که در وزارتخانه اتفاق افتاد این مسئله به تعویق افتاده است.

شکوری با تاکید براینکه اصل واگذاری کار درستی است ادامه داد: زمانی که این واگذاری در اواخر عمر دولت باشد شائبه به وجود می آید. ما در این واگذاری ها باید شرایط را به گونه ای مهیا کنیم که افراد زیادی بتوانند ورود پیدا کنند و وزارتخانه باید در این زمینه شفاف سازی می کرد.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه دو معدنی که در کنار هم قرار گرفته اند نیز ناهمگن هستند گفت: طبق قانون تمام عوامل موثردر معادن باید در واگذاری و مزایده لحاظ شود اما دولت هیچ توجهی به این مسائل نکرد.

شکوری با بیان اینکه مردم از آثار معدن برخوردار نشده اند و اشتغال و تولید به خطر است افزود: نگاه مسئولان به حوزه معدن باید تغییر کرده و از اشتغال حمایت شود و قوه قضائیه نیز باید از فعالان معدنی حمایت کند.

وی افزود: بعضی از معادن که صادقانه میزان تولید خود را اعلام می کنند بیشتر متضرر می شوند چراکه برخی از معادن تولید واقعی خود را ابراز نمی کنند.

شکوری گفت: سازمان صمت باید کنترل و نقشه برداری کرده و با دوربین های خود نظارت کند اما متاسفانه در حال حاضر کسانی که صادقانه کار می کنند از بازار حذف شده و متخلفان باقی می مانند و این بزرگترین اشکال برای بخش معادن است.

کد خبر: ۹۸٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha