۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
مجلس پیگیری وعده ساخت یک میلیون مسکن رئیس جمهور منتخب خواهد بود
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

مجلس پیگیری وعده ساخت یک میلیون مسکن رئیس جمهور منتخب خواهد بود

زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت سیزدهم باید نگاه ویژه ای به مسکن داشته باشد، یکی از شعارهای مهم حجت الاسلام رئیسی ساخت مسکن برای جوانان است و مجلس در این راستا قطعاً پیگیر خواهد بود.

به گزارش بازار، اسماعیل حسین زهی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی، دولت باید مسکن هایی در شان مردم بسازد و در اختیارشان قرار دهد، گفت: تقریباً در بیشتر دولت ها اقدام خاصی در این زمینه انجام نشد اما در دولت آقای احمدی نژاد مسکن مهر ساخته شده که با وجود برخی از معایب، اما مزایای آن بسیار بیشتر بود. پس از آن در دولت آقای روحانی نیز توجهی به مسکن نشد.

وی با اشاره به اجاره نشین بودن بیش از ۴۵ درصد از مردم ایران اظهار کرد: در مجلس یازدهم طرح جهش تولید مسکن مصوب شده است که در مرحله شورای نگهبان قرار دارد و قرار است تبدیل به قانون شود. بر اساس این طرح، دولت موظف خواهد شد، سالانه یک میلیون واحد مسکن برای کسانی که فاقد خانه هستند، بسازد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به مسکن ملی که در دو سال آخر دولت دوازدهم مطرح شد، اشاره و بیان کرد: مسکن ملی برای دهک های متوسط به بالا ساخته شده است زیرا باید ماهانه اقساطی که برای دهک های پایین سنگین محسوب می شود، پرداخت کنند.

وی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم باید نگاه ویژه ای به مسکن داشته باشد، اظهار کرد: یکی از شعارهای مهم حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ساخت مسکن برای جوانان است که امید داریم به این شعار توجه کند و مجلس نیز در این راستا قطعاً پیگیر خواهد بود.

حسین زهی ضمن اشاره به موضوع خانه های خالی و طرح جهش مسکن گفت: امیدوار هستیم با هماهنگی که بین دولت و مجلس به وجود می آید، بتوانیم برای ملت بزرگ ایران در بخش مسکن کارهای خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه با تغییر دولت ها نباید امور عمرانی به ویژه مسکن از چرخه ساخت و ساز خارج شوند، عنوان کرد: برای جلوگیری از این مسئله، طرح جهش تولید مسکن را در مجلس مصوب کردیم. وقتی یک موضوع قانون شود طبیعتاً دولت ها موظف هستند آن را اجرا کنند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: قانون این اجازه را به ارگان های دولتی داده است که زمین های مازاد خود را برای ساخت مسکن نیروهای خود مورد استفاده قرار دهند تا کارمندان نیز بتوانند صاحب خانه شوند.

کد خبر: ۹۸٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha