صادرات ایران به عراق با ارتقای استاندارد کالاها قابل‌ افزایش است
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

صادرات ایران به عراق با ارتقای استاندارد کالاها قابل‌ افزایش است

عموری، رئیس اتاق اهواز می‌گوید: افزایش تجارت ایران با عراق نیازمند ارتقای استاندارد کالاهای صادراتی است و البته توسعه و تقویت زیرساخت‌های صادراتی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش بازار، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه عراق یکی از شرکای اصلی ایران در حوزه تجارت خارجی محسوب می‌شود گفت: افزایش حجم تجاری ایران در عراق ارتباط مستقیمی با ارتقای استاندارد کالاهای صادراتی دارد.

شهلا عموری با اشاره به دیدار اخیر خود با کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد اظهار کرد: زیرساخت صادرات کالا به کشور عراق در مرزهای مشترک نیازمند توسعه و تقویت هرچه بیشتر است تا روند تجارت خارجی بین ۲ کشور شتاب گیرد.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق یکی از الزامات جدی در حفظ و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور عراق را توجه به تعهدات دانست و گفت: انتظار می‌رود دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق بر اجرای تعهدات صادرکننده ایرانی و واردکننده عراق نظارت داشته باشند تا علاوه بر تسهیل امور، شاهد کاهش مشکلات و اختلاف تجاری باشیم.

او افزود: در همین راستا لازم است که مراکز داوری ویژه فعالیت‌های اقتصادی در هر ۲ کشور بیش‌ازپیش تقویت و موردتوجه ارکان قضایی قرار گیرند.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق به تأکید کاردار جمهوری اسلامی ایران در عراق مبنی بر یکسان بودن تعرفه‌های گمرکی کشور عراق در تمامی مرزهای مشترک با ایران اشاره کرد و گفت: از کاردار جمهوری اسلامی ایران در بغداد درخواست شد تا موضوع تفاوت تعرفه گمرکی در برخی از مرزها را موردبررسی قرار دهد تا روند موجود و اختلاف نرخ تعرفه در برخی از گذرگاه‌های مرزی مشترک با عراق رفع شود.

عموری به استقبال کاردار جمهوری اسلامی ایران در عراق برای پیگیری برگزاری نمایشگاه‌های تجاری و معرفی هرچه بیشتر کالاهای ایرانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سفری که مردادماه امسال رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به کشور عراق خواهد داشت، ضمن توسعه روابط تجاری، زمینه برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه‌های تجاری در استان‌های مختلف این کشور بیش‌ازپیش فراهم شود.

او تصریح کرد: در سفر رئیس اتاق ایران به کشور عراق، اجرایی شدن برخی تفاهم‌نامه‌های همکاری بین هر ۲ کشور مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

عموری همچنین به استقبال کاردار جمهوری اسلامی ایران در عراق مبنی بر انتخاب دبیر اجرایی جدید این اتاق اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شود، امیدواریم این انتخاب زمینه توسعه و تسهیل تجارت خارجی با کشور عراق را برای فعالان اقتصادی ایران فراهم کند.

کد خبر: ۹۸٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha