۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
افزایش عرضه دام سبک برای کشتار در بهار ۱۴۰۰
مرکز آمار ایران اعلام کرد

افزایش عرضه دام سبک برای کشتار در بهار ۱۴۰۰

نزدیک به ۵.۳ میلیون رأس بره و ۲.۲ میلیون رأس بزغاله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور در بهار ۱۴۰۰ متولد شده است.

به گزارش بازار به نقل از مرکز آمار ایران، مقایسه نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات دام سبک از فصل پاییز ۱۳۹۸ تا فصل بهار ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در طی این مدت، بیشترین تعداد دام برای کشتار در فصل بهار ۱۴۰۰ عرضه شده است که شامل ۵، ۶ میلیون رأس انواع دام سبک (۴، ۵ میلیون رأس گوسفند و بره و ۱، ۱ میلیون رأس بز و بزغاله) بوده است.

بر اساس نتایج این طرح، تعداد «گوسفند و بره» و «بز و بزغاله» موجود در دامداری‌های کشــور در خرداد ماه ۱۴۰۰ به‌ترتیب ۵۲، ۹ و ۱۸.۱ میلیون رأس بوده است که نسبت به فصل زمستان سال ۱۳۹۹، به‌ترتیب ۱، ۹ درصد و ۱.۱ درصد کاهش داشته است.

نتایج این آمارگیری همچنین نشان می‌دهد در فصل بهار سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۵، ۳ میلیون رأس بره و ۲، ۲ میلیون رأس بزغاله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است.

با توجه به بررسی سری زمانی نتایج این طرح آمارگیری در سه سال گذشته، ترکیب سنی و جمعیت دام سبک در فصل بهار، خشکسالی، کمبود علوفه و افزایش قیمت نهاده‌های دامی، پیش‌بینی می‌شود عرضه دام‌های سبک پرواری در فصل تابستان نیز همچنان افزایشی بوده و از فصل پاییز، روند عرضه دام سبک پرواری، کاهشی شود.

کد خبر: ۹۸٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha