۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
صادرات ۲ هزار انواع صنایع دستی آبپخش به عراق
مدیر خانه حصیر آبپخش خبر داد

صادرات ۲ هزار انواع صنایع دستی آبپخش به عراق

بوشهر- بازیار مدیر خانه حصیر آبپخش از صادرات ۲ هزار انواع صنایع دستی خانه حصیر آبپخش به عراق خبر داد.

زهرا بازیار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر و شهرستان دشتستان به عنوان قطب خرما و نخیلات در کشور هستند و آبپخش با توجه به موقعیت و جایگاه کشاورزی که دارد به عنوان نگین سبز استان شناخته شده و تعداد زیادی از مردم از طریق نخل و خرما، ارتزاق می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر تولید خرما و خارک و رطب از درخت نخل، از سایر اجزای این درخت نیز می‌توان استفاده و درآمدزایی کرد و به ویژه در تولید صنایع دستی که از برگ درخت نخل به دست می‌آید، می‌توان استفاده بسیار خوبی برد.

مدیر خانه حصیر آبپخش خاطر نشان کرد: خانه حصیر آبپخش به عنوان یک برند ملی در سال گذشته و امسال، سعی کرد نسبت به جذب بافندگان و علاقمندان به این رشته اقدام کند و تعداد زیادی از علاقمندان را جذب کرده است.

ثبت صنعتگران و بافندگان آبپخش در طرح توسعه ملی مشاغل خانگی

بازیار تصریح کرد: صنعتگران و بافندگان آبپخش در طرح توسعه ملی مشاغل خانگی ثبت شدند و از سایر علاقمندان نیز دعوت می‌کنم برای عضویت در خانه حصیر و ثبت در طرح توسعه ملی مشاغل خانگی با شماره تلفن ۰۹۳۰۱۷۵۲۲۵۲ تماس گرفته و نسبت به عضویت در خانه حصیر و سایر برنامه‌ها اقدام کنند.

وی ابراز داشت: با وجود اینکه مدت زمان زیادی از تاسیس خانه حصیر و ثبت ملی آن نمی‌گذرد ولی شاهد تحولات ارزشمندی بوده‌ایم و تولیدات بسیار خوبی داشته‌ایم و علاوه بر آن، تعدادی از کشورها نیز سفارشات خود را ارائه کرده‌اند که اکنون در حال تولید سفارشات کشور همسایه عراق هستیم.

مدیر خانه حصیر آبپخش یادآور شد: از مسئولان و مدیران شهرستان و استان و کشور انتظار داریم از بافندگان و صنعتگران آبپخش حمایت کرده تا انگیزه بیشتری برای ادامه کار داشته باشیم.

بازیار از صادرات ۲ هزار انواع صنایع دستی خانه حصیر آبپخش به عراق خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار کاسه از صنایع دستی با برگ نخل، ۵۰۰ عدد کپو و ۵۰۰ عدد تویزه از صنایع دستی خانه حصیر آبپخش توسط کشور عراق سفارش شده که بزودی ساخته و ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین رایزنی و پیگیری‌های خوبی برای مشتری‌یابی در قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شده که با کمک و پیگیری مسئولان استانی و کشوری امیدواریم به نتایج مورد نظر برسیم.

کد خبر: ۹۸٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha