۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
انباشت بیش از ۶ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات
معاون فنی گمرک ایران خبر داد

انباشت بیش از ۶ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات

ارونقی، معاون فنی گمرک ایران گفت: ترخیص شش و نیم تن کالای اساسی موجود در گمرکات، به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز نیاز دارد که این رقم هنوز تخصیص نیافته است.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی، در ارتباط با رسانه ملی؛ با بیان اینکه شش و نیم میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر کشور انباشت شده است، افزود: از این شش میلیون تن کالای اساسی رسوب یافته در گمرکات کشور، بیش از چهار میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی وجود دارد که دو میلیون تن از آن‌ها منتظر حمل از طریق کامیون‌ها هستند.

وی با بیان اینکه همه ثبت سفارش‌ها صورت گرفته و تمامی صاحبان این کالاها منتظر ترخیص کالا هستند، گفت: در حال حاضر برای ترخیص کالا باید ارز تخصیص یابد، اما تامین نشده و ما در حاضر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز نیاز داریم که هیچ کدام تخصیص نیافته است.

ارونقی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ۹۰ درصدی در گمرکات کشور باید ۹۰ درصد از این کالا تخلیه یابد.

معاون فنی گمرک گفت: ۱۳۰ هزار تن کالا باید از بنادر ترخیص شوند و در این بین بسیاری از کشتی‌ها در لنگرگاه‌ها منتظر رسیدن به لنگرگاها هستند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد دو میلیون تن کالای آماده خروج داریم و بسیاری از صاحبان کالا التماس می‌کنند که کالاهای خود را خارج کنند که این روند طبیعی نیست.

معاون فنی گمرک گفت: باید سه هزار کامیون در بنادر حاضر شوند تا اقدام به جابه‌جایی کالا کنند و صاحبان کالا باید روند تشریفات را انجام دهد. از این شش میلیون تن کالا، دو میلیون تن مربوط به حمل با کامیون‌ها بوده و ۳۰ هزار تن از طریق ناوگان ریلی جابه جا می‌شود.

کد خبر: ۹۸٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha