۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
عملیاتی شدن کاهش مصرف برق نیازمند نظارت جدی است
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس:

عملیاتی شدن کاهش مصرف برق نیازمند نظارت جدی است

زارع، سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، گفت: عملیاتی شدن اقدامات برای کاهش مصرف برق توسط ادارات و دستگاه‌های دولتی نیازمند نظارت جدی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع در خصوص مشکلات به وجود آمده در پی قطعی مکرر برق طی روزهای اخیر و تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون انرژی با حضور وزیر نیرو، افزود: متاسفانه افزایش دمای کم سابقه در کشور باعث شده تا بخش زیادی از برق تولید شده توسط دستگاه‌های سرمایشی مورد استفاده قرار بگیرد و علاوه بر آن کم توجهی به مدیریت مصرف و تولید برق باعث شده شبکه برق کشور دچار مشکل شود و زندگی مردم با چالش روبرو شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت متاسفانه در سال‌های اخیر تلاش جدی برای کاهش اتلاف برق در شبکه سراسری نداشته است، عنوان کرد: درحال حاضر برای برطرف شدن مشکل به وجود آمده در زمینه تامین برق مورد نیاز مردم در شرایط فعلی به راه‌کارهای فوری نیاز داریم به همین منظور کمیسیون انرژی مجلس نشست اضطراری را با حضور نایب رئیس مجلس، وزیر نیرو و سایر نمایندگان مردم تشکیل داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست نمایندگان با وزیر نیرو تصمیماتی در راستای کاهش مصرف انرژی توسط ادارات و دستگاه‌های دولتی اتخاذ شده است، تصریح کرد: از جمله تصمیماتی که در راستای کاهش مصرف برق انجام شده تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه و کاهش روشنایی معابر و استفاده از ژنراتورهای دیزلی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور با اشاره به اینکه بر اساس گزارش های ارائه شده در حال حاضر حدود ۲ درصد از برق کشور صرف روشنایی معابر می‌شود، ادامه داد: اجرای تصمیمات اتخاذ شده در نشست کمیسیون انرژی می‌تواند خاموشی مشترکان مسکونی برق را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد، اما اجرای آن نیازمند نظارت‌های بسیار زیادی است.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید بخش‌های ذی‌ربط با توجه به وضعیت فعلی به وجود آمده در کشور بر روی اجرای دقیق مصوبات نشست کمیسیون انرژی مجلس با حضور وزیر نیرو از جمله کاهش میزان مصرف برق توسط ادارات و استفاده از ژنراتور توسط وزارتخانه ها، دستگاه ها، ادارات، سازمان ها، نیروهای مسلح و بیمارستان‌ها نظارت کنند.

کد خبر: ۹۸٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha